"Vinkelbeslag" til regulator slangen
Fra : Henrik Doe

Dato : 13-10-03 14:43

Hej,

Jeg er lidt træt af at regulatorslangen på mit apex 2trin står i en
besværlig bue ud fra kroppen/hovedet. Er der nogen der har erfaringer
med "vinkelstykker" på regulator slangen.

/H

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 16:50

Hej Henrik,
jeg har selv brugt en "albue" til min TX-100 i et par år nu, og det har jeg
aldrig fortrudt.

Du kan se lidt mere om det på min side www.deepdiver.dk under Grej og
tips --> mit grej

Claus
(Horsens)
salg-snabela-deepdiver.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 13-10-03 17:33

> "Henrik Doe" <hlp@rtx.dk> skrev i en meddelelse

Hvis der endelig skal bruges vinkler på regulatorslangen, så brug den type
som Scubapro og Mares laver. Den type som Claus viser på sit udstyr har en
langt højere fejlmulighed end Scubapro & Mares modellen.
Forskellen ligger i at den billige med multiindstilling, har en anlægsflade
hvor O-ringen ikke er "fanget"
Scubapro/Mares modellen har ingen multiindstilling der kan lække, det er
bare en fast 120 gr vinkel.

Den vil koste dig 50-80 kr mere, men pengene er givet godt ud.

JZC

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 22:59

Har ingen fejl haft på de 100+ dyk jeg har haft med den.

Hvor har du dine oplysninger fra? Gerne med henvisninger (Det kunne være at
jeg skulle skifte dem)

Claus
(Horsens)
salg-snabela-deepdiver.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 14-10-03 22:22

"Claus" <salg-snabela-deepdiver.dk> wrote in message
> Har ingen fejl haft på de 100+ dyk jeg har haft med den.
>
> Hvor har du dine oplysninger fra? Gerne med henvisninger (Det kunne være
> [...]

Min vurdering er ud fra lækager som jeg har set. Desuden efter at have
kigget nærmere på hvordan de er O-rings forseglet så er der et fejlpunkt som
jeg vil helst undgå. Jeg har serviceret dykkerudstyr i 9 år kommercielt,
typisk enheder i "hårdt brugs" tjeneste. Ud fra denne erfaring er det at jeg
har dannet min mening.

Alternativet som jeg forslog har ingen indstillingsmulighed, det er bare en
120 gr bøjning, med en fortsættelse af det O-rings system der har bevist sin
evne i almindelig regulator anslutning.

Hvis man skal gå i peditesser så har 120 gr bøjningen ingen indflydelse på
regulator ydelsen. Det er blevet undersøgt flere gange i bænktest. Men i
skarp bøjning indstilling vil din model vinkel nedsætte luftydelsen. Det
bemærkes ikke i almindligt brug, men på dybt vand med stor luftforbrug
(stress, arbejde o.s.v.) vil den nedsætte flowevnen. I den situation ville
jeg godt have den bedste regulator karakteristik som overhovedet muligt.

JZC

Fra : Claus Larsen

Dato : 14-10-03 23:14

> [...]
> besværlig bue ud fra kroppen/hovedet. Er der nogen der har erfaringer
> med "vinkelstykker" på regulator slangen.

Hej Henrik
Jeg har selv stået i samme situation ( stor bue på slangen )
Jeg valgte selv løsningen med en lang slange til primær regulator.
Da denne konfiguration gav mig den ønskede "tætte" slangeføring og det var
en billigere løsning.
PS: jeg er ikke DIR fanatiker. og har valgt denne løsning alene af
konfigurationsmæssige hensyn.
Hilsen
Claus Larsen