Sikkerhed for private: Firewall, virus, sp~
Fra : Lars OM

Dato : 13-10-03 08:21

Jeg er interesseret i oplysninger om en sikkerhedsløsning til bredbånd
(ADSL) og en Windows PC platform
for mig som privatperson. Jeg ønsker et godt cost/benefit forhold (helst
freeware)!

I øjeblikket har jeg installeret:
* ZoneAlarm firewall (http://www.zonelabs.com)
* Ad-Aware spyware removal (http://www.lavasoftusa.com)
* Virus scanner med manuel opdatering af virus database.

Jeg har behov for en virus scanner, der automatisk opdaterer virus databasen
via internettet og er uptodate.
Har I nogle bud på en løsning?

Har jeg herefter behov for yderligere sikkerhedsløsninger?

PS: Den viste e-mail adresse er invalid, så svar venligst igennem denne
newsgruppe.

Mvh. Lars OM

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-10-03 09:02

"Lars OM" <dummyaddress@nowhere.dk> writes:

> Jeg har behov for en virus scanner, der automatisk opdaterer virus databasen
> via internettet og er uptodate.
> Har I nogle bud på en løsning?

Spørgsmålet høre hjemme i dk.edb.sikkerhed.virus

Martin

Fra : B. Nice

Dato : 13-10-03 09:08

Fra : Frodo

Dato : 13-10-03 09:19

"Lars OM" <dummyaddress@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> * Virus scanner med manuel opdatering af virus database.
>
> Jeg har behov for en virus scanner, der automatisk opdaterer virus

prøv med AVG : http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php som er freeware.
Desuden kunne du udvide med spybot s&d:
http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button
ligeledes freeware, og supplerer ad-aware.
Erik

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-10-03 09:43

Lars OM wrote:

> Har jeg herefter behov for yderligere sikkerhedsløsninger?

Der er tre ting, som er meget vigtigere end firewall og virusscanner:
1) Fornuftigt opsætning af computeren
2) Hold alt software opdateret
3) Fornuftige brugere

> PS: Den viste e-mail adresse er invalid,

Er du sikker? nowhere.dk har da en mailserver.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Lars OM

Dato : 13-10-03 11:27

Tjah,
1 og 2: tager maget tid at vedligeholde, det har jeg ikke.
3: Jeg forsøger at kontrollere mig selv. Andre brugere har jeg ikke kontrol
over.

Så jeg tror, jeg vil holde mig til firewall og virusscanner mv.

Jeg har nu ændret den angivne e-mail adresse, så den er invalid.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-10-03 11:59

Lars OM wrote:

> Tjah,
> 1 og 2: tager maget tid at vedligeholde, det har jeg ikke.

Så har du tabt på forhånd.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 14-10-03 18:50

In article <bmdumf$137r$1@news.cybercity.dk>, Lars OM wrote:
> Tjah,
> 1 og 2: tager maget tid at vedligeholde, det har jeg ikke.

Og naar der saa er en fejl i programmet der lader en hacker
komme ind og rode paa din maskine gennem paagaeldende program,
hvad har du saa taenkt dig at goere for at sikre dig han ikke
misbruger din computer til:

1) Udsendelse af spam gennem din internet konto
2) Denial of service attacks mod andre folk (spambekaempere
blandt andet), hvor din baandbredde misbruges hertil.
3) Lagring af ulovligt software paa dine harddiske med henblik
paa distribution til andre, hvor du faar problemet med
at forklare hvordan det er havnet hos dig.
4) Misbrug af din CPU til at knaekke et password som en
hacker skal bruge for at komme videre.

Det gaar ikke kun ud over dig. Det gaar ud over alle internetbrugere.
Og det er folk med ovenstaaende holdnings skyld. Det er en kamp vi
taber og vi taber stort. E-mail bliver om 5 aar ubrugeligt hvis der
ikke goeres noget nu og der kommer en holdningsaendring igennem.

Men det er der en del der ikke har forstaaet.

--
j.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 14-10-03 21:34

Jesper Louis Andersen wrote:

> E-mail bliver om 5 aar ubrugeligt hvis der
> ikke goeres noget nu og der kommer en holdningsaendring igennem.

Hvis den nuværende udvikling fortsætter går der mindre end 5 år.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Lars Fischer

Dato : 13-10-03 10:52

"Lars OM" <dummyaddress@nowhere.dk> wrote

> PS: Den viste e-mail adresse er invalid, så svar venligst igennem
> denne newsgruppe.

Men er du sikker på, at "nowhere.dk" er dit domæne? Hvis det ikke er,
så er det *meget* dårlig praksis at bruge det i din dummyadresse.

Prøv <dummyaddress@nowhere.invalid> i stedet.

/Lars

Fra : Allan Joergensen

Dato : 13-10-03 11:30

Lars OM <dummyaddress@nowhere.dk> wrote:

> PS: Den viste e-mail adresse er invalid, så svar venligst igennem denne
> newsgruppe.

Ja, men det er domænet ikke. Vær venlig at lade være med at bruge mit
domæne!

Allan Joergensen

"Some of the hottest snuggling you'll ever see..." -- Tom Servo

Fra : Jacob

Dato : 17-11-03 12:47

Hej Lars.

Jeg bruger Panda titanium antivirus, den updaterer selv, når du går på
nettet og ser ud til at virke fint. ( fanger jævnligt virus på mailen !!)
Den er ikke freeware, jeg gav 295 kr. for 3 år !!

Jeg kender flere "nørder" der uafhængig af hinanden har anbefalet denne, så
jeg tog chancen.

Mvh

Jacob