IngenSpam
Fra : Kristian Andersen

Dato : 12-10-03 18:33

Jeg har ingen nævneværdige problemer med spam i øjeblikket. Jeg tror det
bl.a. skyldes at jeg i nyhedsgrupper har anført email adressen
kristian_andersenIngenSpam@tdcadsl.dk .

Men jeg er blevet i tvivl om det er den bedste løsning. Jeg går ud fra at de
fleste robotter (eller hvad det nu hedder) let kan fjerne ordet NOSPAM men
at de nok ikke kender det danske IngenSpam, som jeg til gengæld regner med
at de fleste (danskere) kan finde ud af at fjerne manuelt.

Men hvad sker der nu, høster de såkaldte robotter email adressen
kristian_andersenIngenSpam@tdcadsl.dk og oversvømmes TDC´s mail server med
spam til en ikke eksisterende adresse ? Skulle jeg hellere sætte ordet
IngenSpam efter @ ?

--
Kristian

Fra : Kasper Dupont

Dato : 12-10-03 19:57

Kristian Andersen wrote:

> [...]
> kristian_andersenIngenSpam@tdcadsl.dk og oversvømmes TDC´s mail server med
> spam til en ikke eksisterende adresse ? Skulle jeg hellere sætte ordet

Eller sæt .invalid helt i slutningen af domænet efter .dk

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Kristian Andersen

Dato : 12-10-03 20:06

> Eller sæt .invalid helt i slutningen af domænet efter .dk

Er det ikke bare et engelsk ord som let kan genkendes og filtreres fra ?

--
Kristian

Fra : Kasper Dupont

Dato : 12-10-03 22:25

Kristian Andersen wrote:

> Er det ikke bare et engelsk ord som let kan genkendes og filtreres fra ?

Jo, hvis du er nervøs for, at det bliver filtreret fra, så må du jo
kombinere det med noget andet. Som f.eks. @tdcadsl.fjern.dette.dk.invalid
TLD .invalid er netop reserveret til at sikre, at du ikke rammer et
domæne, der faktisk eksisterer (RFC 2606). Hvis jeg ikke havde inkluderet
..invalid i ovenstående ville det jo have været et gyldigt hostnavn. Ved
at bruge .invalid sikrer du ikke blot, at navnet er ugyldigt, men også,
at forsøg på at bruge navnet alligevel kun får en minimal betydning for
nettet som helhed. Der foretages blot et enkelt DNS opslag, som kan caches
på den lokale DNS server.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Socketd

Dato : 12-10-03 20:55

On Sun, 12 Oct 2003 19:33:25 +0200
"Kristian Andersen" <kristian_andersenIngenSpam@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> kristian_andersenIngenSpam@tdcadsl.dk og oversvømmes TDC´s mail server
> med spam til en ikke eksisterende adresse ? Skulle jeg hellere sætte

Jeg må indrømme jeg har lidt svært ved at se, hvad spam har med IT
sikkerhed at gøre.

mvh
socketd

Fra : Kristian Andersen

Dato : 12-10-03 21:03

> Jeg må indrømme jeg har lidt svært ved at se, hvad spam har med IT
sikkerhed at gøre.

Du kunne måske løfte sløret lidt for hvilken gruppe der er mere relevant ?

--
Kristian

Fra : F.Larsen

Dato : 12-10-03 21:13