Skærme
Fijala 3554
Problem med syncmaster 959NF
Fra : morten lund

Dato : 12-10-03 17:38

Mystiske fænomener på min Samsung SyncMaster 959NF

Jeg har fået et problem med min fine nye 19" skærm, der er kommet
snigende -jeg har i hvert fald først lige opdaget det nu her...

Problemet er en misfarvning i venstre side af skærmen (sådan ser min desktop
ikke normalt ud, men med den enkle farve bliver det tydeligt.)
-det trækker over i de grønlige nuancer, og giver nogle underlig effekter
med mit wallpaper, hvor det mest ser ud som om siden er rynket en smule.
Skærmen er 2½ måned gammel, og der har ikke været andre problemer med den,
overhovedet (den er faktisk en *meget* rar skærm at arbejde med)
Jeg har checket at det er ikke et problem med grafikkortet, eftersom et
screendump af skærmen ser helt normalt ud, uden misfarvning

Jeg kan ikke finde ud af om skærmen er defekt, eller om der er noget jeg kan
indstille for at fjerne det; degauss har ingen effekt, og det er ikke fordi
den står klods op ad store elektroniske ting

jeg har lagt nogle billeder af fænomenet på http://www.mdx.dk/monitor.html
og jeg ville sætte pris på jeres mening om det.

Er min skærm defekt?

takker,
Morten

--
*****
Legal notice: This .sig is required by law in the state of Denmark

Fra : Gismo

Dato : 12-10-03 17:48

morten lund wrote:

> jeg har lagt nogle billeder af fænomenet på
> http://www.mdx.dk/monitor.html og jeg ville sætte pris på jeres
> mening om det.

Kunne godt ligne noget der stammer fra en magnet. fx fra din højtaler

--
Gismo

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-03 18:36

Gismo wrote:
:: morten lund wrote:
::
::: jeg har lagt nogle billeder af fænomenet på
::: http://www.mdx.dk/monitor.html og jeg ville sætte pris på jeres
::: mening om det.
:::
::
:: Kunne godt ligne noget der stammer fra en magnet. fx fra din højtaler

Der er ingen tvivl om at det kommer fra den højttaler der står lige klods op
af skærmen!!!

M.v.h.

Fra : morten lund

Dato : 12-10-03 19:24

okai; jeg vil jeg prøve at eksperimentere med og se om det hjælper!

takker

/Morten