Langsom forbindelse til tdckabeltv.dk
Fra : L. E. P.

Dato : 12-10-03 11:55

Hej gruppe.

Jeg har fået et mystisk problem med at komme ind på KabelTVs
hjemmeside (og kun denne - alle andre er OK))

http://tdckabeltv.dk

Uanset om jeg prøver med IE 6.0 eller Opera, er forbindelsen utroligt
langsom - det er endnu ikke lykkedes mig at få hele forsiden frem
selvom der er gået 1 time siden indlæsningen begyndte.

Hvis jeg bruger en anden computer - som bruger en opkaldsforbindelse -
er der ingen problemer med at åbne siden

Jeg er tilsluttet med TDC Bredbånd/ADSL 512/128.

Jeg har prøvet at afbryde både Firewall og AV, kontrolleret
internetindstillingerne til hudløshed - uden resultat. Og det er kun
denne ene hjemmeside det er galt med.

Mit OS er Win98.

Er der nogle der har en ide om hvorfor netop den er så langsom?

Er det en indstilling på min computer det er galt med eller kan det
være en fejl på serveren?

Med venlig hilsen

Lars

--
Fjern 'paa' i e-mail adressen hvis du vil skrive til mig.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-10-03 18:41

"L. E. P." <nyheder@paaplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://tdckabeltv.dk

> Er det en indstilling på min computer det er galt med eller kan det

kan kun sige at fejlen må være lokal,
jeg loader siden på sekunder, men nu er det self.
også mange timer siden at du brokkede dig

jeg har også 512/128 og er hægtet på nettet
med dansk kabel, jeg bruger også win98
min server er dog en Linux ting - proxy og firewall

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : L. E. P.

Dato : 13-10-03 04:06

Sun, 12 Oct 2003 19:41:29 +0200 skrev "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> i en meddelelse:

>kan kun sige at fejlen må være lokal,
>jeg loader siden på sekunder, men nu er det self.
>også mange timer siden at du brokkede dig

Det har været sådan i mindst en uge.

>jeg har også 512/128 og er hægtet på nettet
>med dansk kabel, jeg bruger også win98
>min server er dog en Linux ting - proxy og firewall

Og dermed også en anden server. Og som jeg skrev tidligere, er det kun
på min bredbåndscomputer det er galt.
Men jeg kunne jo prøve at fjerne bredbåndsforbindelsen og lave en
modemforbindelse i stedet for. Så ville jeg vel finde ud af om det er
min computer det er galt med - eller hvad?

Hilsen Lars

--
Fjern 'paa' i e-mail adressen hvis du vil skrive til mig.

Fra : L. E. P.

Dato : 13-10-03 06:52

Mon, 13 Oct 2003 05:05:55 +0200 skrev L. E. P.
<nyheder@paaplakaten.dk> i en meddelelse:

> [...]
>modemforbindelse i stedet for. Så ville jeg vel finde ud af om det er
>min computer det er galt med - eller hvad?

Jeg har nu prøvet at fjerne bredbånds-forbindelsen og sætte en
modem-forbindelse op i stedet for (uden iøvrigt at ændre noget) . Med
modem-opsætning er der ingen problemer med at hente siden

http://tdckabeltv.dk/

Jeg har også fjernet modemet igen og genoprettet
bredbånds-forbindelsen og problemet er tilbage - der kan godt oprettes
forbindelse til siden men det går utroligt langsomt med at hente den.
Jeg har endnu ikke haft tålmodighed til at vente på at den bliver
færdig - det vil formentlig tage flere timer. Og det er stadig kun den
ene side der er problemer med.

Kan jeg heraf slutte at det er serveren det er galt med?

Hilsen Lars

--
Fjern 'paa' i e-mail adressen hvis du vil skrive til mig.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-10-03 15:31

> Sun, 12 Oct 2003 19:41:29 +0200 skrev "Petersen_Michael"
> <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> i en meddelelse:

> Det har været sådan i mindst en uge.

> Og dermed også en anden server.

jo jo, men om min win 98 styrede PC, er hægtet
direkte til kabelmodemet, eller
det først bliver sendt igennem min linux box
giver / bør ikke give nogen forskel

> Og som jeg skrev tidligere, er det kun
> på min bredbåndscomputer det er galt.

bredbåndscomputer ?

prøv at beskrive din opkobling - forbindelse lidt mere specifikt

> Men jeg kunne jo prøve at fjerne bredbåndsforbindelsen og lave en
> modemforbindelse i stedet for. Så ville jeg vel finde ud af om det er
> min computer det er galt med - eller hvad?

tjae, din test har jo i altfald påvist, at når du benytter
modem forbindelse, er der fint hul igennem..

Fra : L. E. P.

Dato : 13-10-03 17:25

Mon, 13 Oct 2003 16:31:09 +0200 skrev "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> i en meddelelse:

>tjae, din test har jo i altfald påvist, at når du benytter
>modem forbindelse, er der fint hul igennem..

Hej Michael

Jeg tror ikke jeg gider beskæftige mig mere med den hjemmeside - det
er trods alt den eneste der er noget galt med. Og jeg har fået de
oplysninger jeg havde brug for.

Men ellers tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Lars