optræk på hot50
Fra : JP

Dato : 11-10-03 21:35

Hej scooterentusiaster
Min hot50 har i følge speedoet topfart på 62 km/t på lige vej, hvilket er ok
fart til mig -:). Da jeg fik scooteren var begrænsningen med ringen fjernet.
MEN den er sløv som en skildpadde i optrækket. Det vil jeg gerne have gjort
noget ved , så er der nogen der lige vil forklare hvad der kan gøres ved den
for at optrækket bliver bedre?

mvh JP

Fra : Tobias Klint

Dato : 11-10-03 22:10

JP wrote:
> [...]
> optrækket. Det vil jeg gerne have gjort noget ved , så er der nogen
> der lige vil forklare hvad der kan gøres ved den for at optrækket

Hej jp
Du skal invister i nogen ruller. nu ved jeg ikke det helt stor om pgo. men
jeg købte nogen 5,2 grams ruller og den fik et meget beder optræk. men det
er ikke sikkert at du skal have 5,2 grams i. det kommer and på hvad du har
gjordt ved den og hvad du har på af tun,udstøning. osv.....

Tobias

Fra : JP

Dato : 11-10-03 22:18

Hej Tobias
OK. Det ku være jeg skulle investere i nogle ruller så. På scooteren er der
kun fjernet begrænsningen på ringen (ikke af mig, men den tidligere ejer) og
der er intet tun på
Jesper

Fra : Tobias Klint

Dato : 12-10-03 08:06

JP wrote:
> [...]
> OK. Det ku være jeg skulle investere i nogle ruller så. På scooteren
> er der kun fjernet begrænsningen på ringen (ikke af mig, men den

Hej jesper.
Det lyder som en go idé. du skal lige kontakte en forhandler for at finde ud
af hvorfor nogen gram du skal have... eller hvid du har en kammerat eller
noget.. for det er vigtige at du får de ragtige..
Hvis det kun er begrænsning på ringen der er taget så skal du ikke have 5,2
grams for hvis du har 30 udstøning på. så passer det ikke sammen...
Held og lykke med det hele..

Tobias

Fra : JP

Dato : 12-10-03 08:13

> [...]
5,2
> grams for hvis du har 30 udstøning på. så passer det ikke sammen...

OK, og ja jeg har en kammie som måske godt kan hjælpe mig i den sammenhæng.
Efter lidt søgning har jeg fundet en side om fjernelse af begrænsninger på
scooteren: http://www.scooter-planet.dk/Hot%2050.htm
Jesper

Fra : DadelTramper

Dato : 12-10-03 09:57

> OK, og ja jeg har en kammie som måske godt kan hjælpe mig i den
> sammenhæng. Efter lidt søgning har jeg fundet en side om fjernelse af
> [...]

Gør dig selv en tjeneste, og skift topstykket til et BigMax. Det er et
højkomprimerings topstykke (til en 45'er). Den vil give dig meget mere
"bid" i motoren.

jeg kører selv på en Hot50, den er heller ikke tunet. Der er kun lavet
følgende:

1. Ringen fjernet.
2. Blindrøret fjernet fra udstødningen - eftf. udskiftet med en Technigas
basic potte.
3. PGO Big Max topstykke i stedet for Hot50'en.

Optrækket er kanon, og tophastigheden er 75 km/t på speedoen (målt på
"din-fart-er" skiltene til reelle 66km/t

Topstykket ligner 100% dit originale, det er bare "Indeni" det ser
anderledes ud. Det kan du selv skifte, kræver bare en topnøgle og en ny
pakning til 19 kr. Du kan købe begge dele hos www.thansen.dk

Hvis du ikke har mod på at save blindrøret af udstødningen og svejse
hullet til, kan du samme sted købe en "Technigas Basic" udstødning. Den
ligner en helt normal udstødning og larmer mindre end den originale. Der
sidder en plombe i udstødningen (den ende der går op til motorblokken).
Den sidder fast med en enkel svejseklat. Jeg fjernede svejseklatten med
en multisliber, men den kan også fjernes af normal vis).

Den nye potte er en 45 potte og vil give dig en smule bedre optræk, men
ikke noget hastighedsforøgelse (måske 1-2 km/t mere).

Jeg kører med de originale ruller. Tjek siden
"http://www.fantic.dk/html/hot50.html" - det er denne opskrift jeg har
fulgt, og det virker perfekt.

Hilsener
Dadeltramper