Plantespørgsmål så da
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-10-03 11:16

Efter opfordring: Hvad vil en Dahlia sige til at blive gravet op nu og sat
ind i varme og lys? (idet jeg godt ved at planter ikke kan tale). Det er
næsten ikke til at bære, at 100 nye knopper bare skal svides af frosten.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-10-03 12:30

On Sat, 11 Oct 2003 12:15:41 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]

>ind i varme og lys? (idet jeg godt ved at planter ikke kan tale). Det er
>næsten ikke til at bære, at 100 nye knopper bare skal svides af frosten.

Det lyder som en god ide. Jeg er sikker på de godt kan klare at blive
gravet op uden at tage voldsom skade, hvis man er lidt forsigtig.

De kan helt sikkert også godt gro indendørs, problemet er bare det
sædvanlige: Mængden af lys er ved at være for lille, især i forhold til
temperaturen indendørs.

Men du kan garanteret godt strække sæsonen en måneds tid uden de store
problemer.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 12-10-03 07:33

<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>ind i varme og lys? (idet jeg godt ved at planter ikke kan tale). Det er
>næsten ikke til at bære, at 100 nye knopper bare skal svides af frosten.

Helt enig. De er så frodige nu, at det skærer ved tanken om, at det
lige pludselig er forbi.

Men jeg spekulerer lidt på, at det mon ville virke at lave en slags
telt af plast el.lign. og sætte over dem om natten, så længe frosten
ikke er så streng...

Hjertelig efterårshilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-10-03 12:49

> Men jeg spekulerer lidt på, at det mon ville virke at lave en slags
> telt af plast el.lign. og sætte over dem om natten, så længe frosten
> [...]

Det vil helt sikkert hjælpe ved få graders kortvarig frost. Jeg vil bruge
fiberdugene, som jo alligevel ligger og flyder rundt omkring....men alt kan
bruges, det skal jo blot tages af hver morgen (suk). Men det sure slid kunne
jo let give en måneds blomster mere. Der har iøvrigt allerede været is på
bilruden en gang (Esbjerg), men det holdt det hele til, incl Begonier og
Flittigliser, Canna.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen