ADSL vs. fastnet....
Fra : Simon Wiencken

Dato : 10-10-03 21:46

Hejsa...

For ca. et år siden købte jeg en lejlighed, og i den forbindelse
flyttede jeg min Tiscali ADSL forbindelse med ud i lejligheden... Jeg
havde ikke fastnet, så forbindelsen blev derfor oprettet uden
tilknytning til et fastnetnummer...

En tekniker fra TDC kom og installerede et ADSL stik, og han sagde, at
hvis jeg skulle have fastnet, så skulle jeg have et skillefilter...

Nu har jeg så fået en fastnet telefon, og der er ikke nogen
forbindelse/klartone på telefonen...

Havde en tekniker fra TDC ude, og han sagde at jeg enten skulle have
trukket et helt nyt kabel op fra kælderen eller også skulle jeg bruge et
skillefilter... Da skillefilteret var den nemmeste løsning, så valgte
jeg selvfølgelig den...

Ringede til Tiscali, men de sagde, at jeg havde en rå-kobber
forbindelse, og hvis jeg skulle have skilefilteret til at virke, så
skulle de ændre min forbindelse til en delt rå-kobber, som ville tage
mellem 4 og 6 uger...?! De sendte mig alligevel skillefilteret, så jeg
kunne prøve, om det alligevel skulle virke... Det gjorde det ikke...

Kan det være rigtigt, at jeg skal have en helt ny forbindelse, bare for
at få fastnet telefonen til at virke...??

Simon

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-10-03 21:51

Simon Wiencken valyc@get2net.dk skrev dette:

> Kan det være rigtigt, at jeg skal have en helt ny forbindelse, bare
> for at få fastnet telefonen til at virke...??

Ja, for det er to forskellige teknologier, - har de kloge engang
fortalt mig, og den slags personager har jeg skam stor tillid til

Når du kører på delt rå kobber skal der et skillefiler til at adskille
adsl-signalet fra det almindelige telefonsignal. Derfor skal der fixes
en eller dimseduttteslags på centralen, som er i stand til at kunne
sende begge slags signaler ud i samme kobbertråd.

Hvis jeg har misforstået da må de dersens kloge folk rette op mine små
forståede misser (eller hvad det nu hedder).

Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
--
http://www.synnejysk.dk/
http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : Simon Wiencken

Dato : 10-10-03 21:57

> [...]
> en eller dimseduttteslags på centralen, som er i stand til at kunne
> sende begge slags signaler ud i samme kobbertråd.

Jamen, hvorfor behøver jeg så en helt ny forbindelse...?!
Skal TDC ikke bare bytte rundt på nogle ledninger på centralen, så
burde det virke...?!

Men det er måske også det der kaldes, at ændre min forbindelse til
delt rå-kobber...?! Dvs. at det tager 4-6 uger for Tiscali at få TDC
til at bytte rundt på de ledninger...?!

Simon

Fra : Calle.

Dato : 10-10-03 21:59

Simon Wiencken wrote:

> [...]
>
> Men det er måske også det der kaldes, at ændre min forbindelse til
> delt rå-kobber...?! Dvs. at det tager 4-6 uger for Tiscali at få TDC

jeps

--
Calle

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-10-03 14:56

Simon Wiencken wrote:

> Men det er måske også det der kaldes, at ændre min forbindelse til
> delt rå-kobber...?! Dvs. at det tager 4-6 uger for Tiscali at få TDC
> til at bytte rundt på de ledninger...?!

Jep, nu ved jeg ikke med sikkerhed hvordan de laver opgaverne på
TDC-centralerne. Men mon ikke at TDC samler en masse opgaver før de
kører ud til den enkelte central for at bytte ledninger eller hvad de nu
skal lave.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis