Fyret går ud
Fra : Thïngmand

Dato : 10-10-03 08:51

Jeg har et gammelt oliefyr der er begyndt at gå ud. En gang i mellem tænder
det ikke automatisk og lampen lysert da - trykker jeg på den for at starte
det iegn, starter det fint op hver gang. Problemet er at man først finder ud
af at det er gået ud, når man står om morgenen og skal i bad

Nogen forslag?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Hauge [8250]

Dato : 10-10-03 09:11

Hejsa

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> wrote in message
> Nogen forslag?

Oliepumpen er def, dysen er slidt eller stoppet, eller mulighed for at
oliefiltret er stoppet.

Lampen begynder at lyse, når fyret ikke begynder at brænde inden for en
given tid, for ikke at blive ved med at spytte olie ind i brændkamret.

Mvh Hauge

Fra : edob

Dato : 10-10-03 10:03

Prøv at rense "flammevagten". Det er et lille glasrør (en lysfølsom
modstand) der overvåger at der kommer flamme. Hvis flammevagten er sodet
kan den ikke se flammen og fyret stopper og gentænder ikke.

Venlig hilsen, Frank

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 10-10-03 13:01

køb ny brænder ca 6000,00

Fra : Calle.

Dato : 10-10-03 13:57

STIG RASMUSSEN wrote:
> køb ny brænder ca 6000,00

det kan jo være manden kan nøjes med at rense filteret & flammekontrollen,
som jo er ganske gratis
--
Calle

Fra : Johnny Solberg

Dato : 11-10-03 17:49

Vi havde samme problem sidste år. Servicefætteren snakkede om at pumpen var
gammel og slidt, men at han godt kunne skrue lidt op for "trykket". Det
gjorde han så og vi hare ikke haft problemer siden.

Hilsen Johnny.