Intolerante præsters afvisning af sognebån~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-10-03 02:08

Intolerante præsters afvisning af sognebåndsløsning(Bør "beskikket præst"
indføres)

Efter udmeldelse fra og tilbagevenden til Folkekirken erfarede jeg at jeg
var blevet kendt som Glistrup-fan og selvom min partiformand står for glad
grundtvigianisme, ville stribevis af lokale Nørrebro-præster ikke godtage
sognebåndsløsning til dem. Skriftlge afslag igenigenigen over mange år.

Fornylig fandt jeg een i nabo-amtet, som jeg er på bølgelængde med, og som
var villig og det faldt på plads.

Men hvad nu når han snart går på pension? Kan jeg så stå som FK-medlem uden
at være tilknyttet en præst, ligesom visse partier har parti-medlemskabm der
ikke er knyttet til vælgerforening, hvor man kan true de lokale kandidater?

Advokaters løsning stiftede jeg bekendtskab med, da jeg igen og igen er
blevet §266b-anklaget og straffet, for at leve efter den censur-frihed, som
vor modstandsbevægelsen kæmpede for, hvilket vor statsminister roser.

Når de fine downtown advokater afviser dig som en spledalsk og nægter at
påtage sig at være beskikket advokat, så kan du af retten få en liste over
"beneficierede advokater" som tager revl og krat. - og måske ikke har sjælen
med i det. En af dem var systemets advokat og valgte bevidst at lade en
frist for anke springe, dvs skadede mig for mine egne penge..)

Løsningen mht outsideres behov er måske en sådan indførsel af
anden-sorterings-præster, som er tvunget til at være tolerante?
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N