Skærme
Fijala 3554
Angående Samsung 17' Syncmaster 757NF
Fra : "

Dato : 09-10-03 16:49

Jeg befinder mig lige nu i en lidt uheldig situation angående en skærm til
min PC, som jeg meget gerne ville have lidt hjælp og rådgivning til.

Sagen er, at jeg i 2000 købte en Sony E200 Trinitron skærm for 3100 kr., som
jeg har været ganske glad for, men desværre er den gået i stykker to gange.
Første gang var i 2001 hvor garantien dækkede, men anden gang var for 2 uger
siden - nærmere betegnet 2 måneder efter den 3-årige garantis udløb :(

Jeg har indleveret den hos Sonys InfoCare servicecenter, og de har meddelt
at prisen for en reparation vil blive lige under 1000 kr., og jeg overvejer
derfor at investere i en ny skærm i stedet.

Mine krav er, at det er 17 tommer med flad billedflade (trinitron,
diamondtron og lign.), og et roligt behageligt billede. Derudover
naturligvis forholdsvis høje opløsninger i acceptable hz. Den jeg har kigget
på er Samsung Syncmaster 757NF, og jeg har set den til en pris på 1875 kr. i
Datacentrum. Jeg har desværre ikke kunne finde skærmen på Samsungs eget
website, men på Samsung.se står at skærmen er udgået og erstattet af 757MB,
men det sker der vel ikke noget ved ifht garanti osv? Såvidt jeg kan se,
lever skærmen fuldt op til min forhenværende Sony E200 Trinitron (der altså
kostede 1200 kr mere i 2000), og jeg har via forskellige hardware butikkers
sites fundet frem til at den har følgende specs:

17' diamondtron natural flat CRT
Max opløsning 1920x1440 v. 64 hz
Dot pitch 0.25
3 års garanti

Hvis nogen kan bekræfte disse specifikationer ville det være en stor hjælp.
Mine spørgsmål går nu på, om skærmen er værd at investere i, og om der er
andre der har erfaringer med den. Hvis den, som jeg antager, lever op til
Sonys E200 trinitron vil jeg foretrække at lægge 1875 kroner for denne, i
forhold til 1000 for reparation af den gamle - og da den trods alt er 3 år
gammel er det jo ikke usandsynligt at den skulle ryge en tur endnu en gang.

Mvh

KG

Fra : Anders [8000]

Dato : 09-10-03 22:17

"<-= KG =->" <nospam@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kigget
> på er Samsung Syncmaster 757NF, og jeg har set den til en pris på 1875 kr.

Jeg har selv haft en Samsung 700NF (forgængeren). Virkelig en lækker skærm
med et roligt billede. Kan klart anbefale den. Rigtig flot og klart billede.

Mvh. Anders

Fra : Herbert

Dato : 10-10-03 10:01

[...]

Min larmer (synger) helt vildt og den har været byttet 4 gange...... Så jeg
er ikke til Samsung mere.... Andre har måske en anden mening? Men hvis jeg
ikke husker helt galt. Så var der en debat om samung her i NG for et lille
års tid siden.

Mvh
Erik

Fra : "

Dato : 10-10-03 13:20

> [...]
> ikke husker helt galt. Så var der en debat om samung her i NG for et lille

Var der larmproblemer med alle 4 skærme?
Var ombytningsproceduren i øvrigt smertefri, og var det gennem antaservice?