TDC & "porte"
Fra : M.Olesen

Dato : 09-10-03 15:57

Hej Alle

Er der nogen steder hvor man kan se de "porte" TDC har valgt at lukke på en
ADSL forbindelse??

-MO-

---

Fra : Calle.

Dato : 09-10-03 15:57

M.Olesen wrote:
> Hej Alle
>
> Er der nogen steder hvor man kan se de "porte" TDC har valgt at lukke
> på en ADSL forbindelse??

de har kun port 25 lukket
--
Calle

Fra : Jan

Dato : 09-10-03 16:22

Hej -MO-

Hvis du vil definere hvilken ADSL forbindelse du har hos TDC så skal jeg
fortælle hvilke porte der er lukket.

Steffen

Hjælp til netværket : www.s-p.dk

Fra : M.Olesen

Dato : 09-10-03 16:39

> Hvis du vil definere hvilken ADSL forbindelse du har hos TDC så skal jeg
> fortælle hvilke porte der er lukket.

Åhhh hvad er det nu lige den hedder...

Det kan jeg ikke lige huske, men det er en opasia pakke.

-MO-

---

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-10-03 16:32

M.Olesen wrote:
> Hej Alle
>
> Er der nogen steder hvor man kan se de "porte" TDC har valgt at lukke på en
> ADSL forbindelse??

På deres profressionelle produkt (hed tidligere proaccess) er intet
lukket og på de øvrige bredbåndsprodukter er port 25 og port 119 blokeret.

Jørn

Fra : Ole Lønborg

Dato : 09-10-03 18:10

Jørn Hundebøll skrev:
> På deres profressionelle produkt (hed tidligere proaccess) er intet
> lukket og på de øvrige bredbåndsprodukter er port 25 og port 119 blokeret.
Det er vist to forskellige proaccess-løsninger vi har, Jørn
Hos mig er det nemmere at sige hvad der er åbent, nemlig : 21, 25, 53,
og 80.

/Ole

Fra : Hans

Dato : 09-10-03 19:56

"Ole Lønborg" <ole@detherskalfjerneslonborg.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vist to forskellige proaccess-løsninger vi har, Jørn
> Hos mig er det nemmere at sige hvad der er åbent, nemlig : 21, 25, 53,
> og 80.

Hvis du piller din router af så er der frit valg på alle hylder - Læs ALLE
porte åbne.

/ Hans

Fra : M.Olesen

Dato : 10-10-03 16:08

> Hvis du piller din router af så er der frit valg på alle hylder - Læs ALLE
> porte åbne.

Det er jeg ikke sikker på har en mistanke om at port 500 er lukket??

---

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-10-03 19:41

> Det er jeg ikke sikker på har en mistanke om at port 500 er lukket??

Hvorfra?

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 10-10-03 20:23

"M.Olesen" <156m.olesen@pc.dk(fjern156)> wrote:

>Det er jeg ikke sikker på har en mistanke om at port 500 er lukket??

Hvorfor i alverden skulle den være det?

Såvel tcp/500 som udp/500 kommer fint ind til min P@.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : M.Olesen

Dato : 11-10-03 00:32

> Hvorfor i alverden skulle den være det?
>
> Såvel tcp/500 som udp/500 kommer fint ind til min P@.

Ja, jeg tror heller ikke rigtig selv på det, men selv om jeg åbner de to
porte i min linuxbox, ser de "meget" lukket ud når jeg scanner min
forbindelse.
Det samme gentager sig når jeg putter min TDC ruter på, hvorfor....??? tja

Jeg har behov for en åben port til min IPsec VPN forbindelse, indtil for en
uge siden gik det bare 100%, men som at vende en hånd er det slut.
Det sjove er så at de kollegaer jeg har der køre ADSL kan ikke komme på
mere, men andre der bruger Isdn eller analog køre bare 100%.

Derfor var/er min mistanke drejet mod TDC og port 500/tcp.....

mvh.
-MO-

---

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-10-03 16:24

On 2003-10-10, M.Olesen <156m.olesen@pc.dk> wrote:

> Jeg har behov for en åben port til min IPsec VPN forbindelse, indtil for en
>
> Derfor var/er min mistanke drejet mod TDC og port 500/tcp.....

Standard isakmp kører på 500/udp, ikke tcp (RFC 2408 afsnit 2.5.1).
Men isakmp bliver som regel kun brugt til nøgleudveksling, derefter skal
IPsec-pakkerne kunne passere; enten UDP encapsulated (hvis man bruger
nat-t), eller som ESP.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Nudists are people who wear one-button suits.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 18-10-03 12:38

Jørn Hundebøll <spamnews1@dblue.dk> skrev i

> På deres profressionelle produkt (hed tidligere proaccess) er
> intet lukket og på de øvrige bredbåndsprodukter er port 25 og
> port 119 blokeret.

119? Sikker?

Iflg. de papirer jeg har fra 2 forskellige oprettelser hos TDC, er
det kun port 25.

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-10-03 14:25

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en meddelelse
> 119? Sikker?

Ja, 119 er lukket på "private" produkter

> Iflg. de papirer jeg har fra 2 forskellige oprettelser hos TDC, er
> det kun port 25.

Sikker på at der står at kun 25 lukket, og at der ikke kun står at 25 er
lukket?

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-10-03 11:15

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i

> Ja, 119 er lukket på "private" produkter

> Sikker på at der står at kun 25 lukket, og at der ikke kun
> står at 25 er lukket?

Hvis man opgiver at x antal porte er lukkede, og så det viser sig
at y antal porte er lukkede og y > x, så er jeg sikker på at man
er blevet villedt, jvnf. forbrugerstyrelsen mv.

På mit papir står der helt præcist: "TCD spærret port: TCP 25

Jeg må derfor gå ud fra at det er den *eneste* spærrede port,
ellers er jeg jo blevet villedt mht. hvad jeg kan benytte
produktet til.

> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC

Hmmmm.... du *ved* måske bedre?

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-10-03 12:42

> [...]
>
> Jeg må derfor gå ud fra at det er den *eneste* spærrede port,
> ellers er jeg jo blevet villedt mht. hvad jeg kan benytte

Shit, du har ret! Og jeg spildte flere timer forrige week-end på
at kunne komme på min news-server ude fra verden.

At ringe til TDC !!!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-10-03 14:32

> Shit, du har ret!

If I had a dime for every time Ive heard that