/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
ADSL - Gør det selv..?
Fra : Christian


Dato : 09-10-03 14:36

Hej Folkens

Jeg skal have Tele2ADSL, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at
høre jeres vurdering af, om jeg selv kan installerere det ("Gør det
selv"-pakken) ?

Spørgsmålet er, om man kun har ét stik, iflg. Tele2's guide.

Det ser i hvert fald ud til, at vi kun har én ledning ind i lejligheden, som
kommer op i sådan en rund dåse, hvor der ikke er noget telefonstik i (læs:
man kan ikke tilslutte en telefon direkte til).
Hvis man åbner dåsen, er der flere par af "metaldimser" med skruer, hvori
den indkomne ledning er skruet fast i det ene par metaldimser, og fra samme
sted er der så trukket ledninger til de andre stik i lejligheden.

- Vil dette kvalificere som "hvis du kun anvender et telefonstik"?

Er det i så fald korrekt forstået, at jeg skal sætte et såkaldt skillefilter
op ved siden af den runde dåse, og føre den ledning, der går ind i
lejligheden videre hen i skillefiltret, og så føre alle ledningerne videre
ud i lejligheden derfra?


På forhånd tak!
VH Christian



 
 
Cubus (09-10-2003)
Kommentar
Fra : Cubus


Dato : 09-10-03 18:49

"Christian" <nononono@thisisspamcontrol.yesyes> skrev

> Jeg skal have Tele2ADSL, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at
> høre jeres vurdering af, om jeg selv kan installerere det ("Gør det
> selv"-pakken) ?
>
> Spørgsmålet er, om man kun har ét stik, iflg. Tele2's guide.
>
> Det ser i hvert fald ud til, at vi kun har én ledning ind i lejligheden, som
> kommer op i sådan en rund dåse, hvor der ikke er noget telefonstik i (læs:
> man kan ikke tilslutte en telefon direkte til).
> Hvis man åbner dåsen, er der flere par af "metaldimser" med skruer, hvori
> den indkomne ledning er skruet fast i det ene par metaldimser, og fra samme
> sted er der så trukket ledninger til de andre stik i lejligheden.
>
> - Vil dette kvalificere som "hvis du kun anvender et telefonstik"?

Nej, et telefonstik skal forstås som en alm 3-polet telefonstikdåse.
Det gør ikke noget at der er flere telefonstik, men ved gør-det-selv
metoden udvælges et enkelt stik og evt øvrige stik kan så ikke anvendes.
Hvis der skal bruges telefoner andre steder kan der trækkes
forlængerledninger fra det udvalgte stik.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk



FB (09-10-2003)
Kommentar
Fra : FB


Dato : 09-10-03 21:36


"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message
news:hchhb.2273$Eg5.221@news.get2net.dk...
> Nej, et telefonstik skal forstås som en alm 3-polet telefonstikdåse.
> Det gør ikke noget at der er flere telefonstik, men ved gør-det-selv
> metoden udvælges et enkelt stik og evt øvrige stik kan så ikke anvendes.
> Hvis der skal bruges telefoner andre steder kan der trækkes
> forlængerledninger fra det udvalgte stik.

Korrekt. Det er bare aldrig sket her hos mig.

Før havde jeg TDC netexpress og alle telefonstik virkede, uden at der var
trukket ledninger rundt.
Her ved Tele2 (plus i et helt andet hus end hvor jeg havde TDC) virker alle
telefonstik også.

Jeg forstår det ikke :)

Mvh
Stig



Bjarke Hansen (10-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 10-10-03 01:19

"FB" <not@validemail.dot> wrote in message
news:nDjhb.2330$Cp7.206@news.get2net.dk...
>
> "Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message
> news:hchhb.2273$Eg5.221@news.get2net.dk...
> > Nej, et telefonstik skal forstås som en alm 3-polet telefonstikdåse.
> > Det gør ikke noget at der er flere telefonstik, men ved gør-det-selv
> > metoden udvælges et enkelt stik og evt øvrige stik kan så ikke anvendes.
> > Hvis der skal bruges telefoner andre steder kan der trækkes
> > forlængerledninger fra det udvalgte stik.
>
> Korrekt. Det er bare aldrig sket her hos mig.
>
> Før havde jeg TDC netexpress og alle telefonstik virkede, uden at der var
> trukket ledninger rundt.

Det er vel fordi, ham teknikere lavede det ordenligt.... og hvis det var
nødvendigt, bruge ubrugte par i kablet



Cubus (10-10-2003)
Kommentar
Fra : Cubus


Dato : 10-10-03 05:40

"FB" <not@validemail.dot> skrev

> > Nej, et telefonstik skal forstås som en alm 3-polet telefonstikdåse.
> > Det gør ikke noget at der er flere telefonstik, men ved gør-det-selv
> > metoden udvælges et enkelt stik og evt øvrige stik kan så ikke anvendes.
> > Hvis der skal bruges telefoner andre steder kan der trækkes
> > forlængerledninger fra det udvalgte stik.
>
> Korrekt. Det er bare aldrig sket her hos mig.
>
> Før havde jeg TDC netexpress og alle telefonstik virkede, uden at der var
> trukket ledninger rundt.
> Her ved Tele2 (plus i et helt andet hus end hvor jeg havde TDC) virker alle
> telefonstik også.

At telefonstik ikke virker skal forstås som at de er generet af
støj og knas. Men hvis der ikke er noget trafik på ADSL-linjen
er støjen væk. Så hvis man tester sine telefoner, i stik der ikke
skulle kunne bruges, mens internetlinjen ligger stille, kan man
godt komme til at konkludere at det hele virker som det skal.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk



Ukendt (10-10-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-10-03 15:44


"Christian" <nononono@thisisspamcontrol.yesyes> skrev i en meddelelse
news:bm3ob2$2a8$1@sunsite.dk...
> Hej Folkens
>
> Jeg skal have Tele2ADSL, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig
at
> høre jeres vurdering af, om jeg selv kan installerere det ("Gør det
> selv"-pakken) ?
>
> Spørgsmålet er, om man kun har ét stik, iflg. Tele2's guide.
>
> Det ser i hvert fald ud til, at vi kun har én ledning ind i
lejligheden, som
> kommer op i sådan en rund dåse, hvor der ikke er noget telefonstik i
(læs:
> man kan ikke tilslutte en telefon direkte til).
> Hvis man åbner dåsen, er der flere par af "metaldimser" med skruer,
hvori
> den indkomne ledning er skruet fast i det ene par metaldimser, og fra
samme
> sted er der så trukket ledninger til de andre stik i lejligheden.
>
> - Vil dette kvalificere som "hvis du kun anvender et telefonstik"?
>
> Er det i så fald korrekt forstået, at jeg skal sætte et såkaldt
skillefilter
> op ved siden af den runde dåse, og føre den ledning, der går ind i
> lejligheden videre hen i skillefiltret, og så føre alle ledningerne
videre
> ud i lejligheden derfra?

Jo kan du godt. Du erstatter bare dåsen med et telefonstik, som du så
forbinder med de 2 ledere, som kommer ude fra. Og de andre ledninger som
fordeler sig ud i lejligheden, smider du bare en almindelig telefonstik
prop på. Når du engang får dit ADSL smider du bare stikket i til det i
stikket på vægen, og de almindelige telefoner ovenpå det stik, og du er
kørende

>
> På forhånd tak!
> VH Christian
>
>
>


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste