Skærme
Fijala 3554
VP181s skrammel
Fra : Harald

Dato : 09-10-03 09:57

Hej

Har lige fået en VP181s ind af døren og det er da noget af en skuffelse. Der
er mindst 8 døde punkter på skærmen (ses som hvid prik på sort baggrund)
I spil (Unreal Tournament) er den for at sige det mildt ikke særlig go, hele
billedet flytter sig i ryk som om at hele skærmen ikke kan følge med. Jeg
har en Medion 18,1" stående ved siden af og den klarer spillet meget bedere.
Medionen er ikke ultra hurtig men billedet i spillet flytter sig flydende og
hakker ikke som på VP181s´en.

Mvh
HK

Fra : rane

Dato : 09-10-03 10:26

On Thu, 9 Oct 2003 10:57:05 +0200, "Harald"
<news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> wrote:

> [...]
>Medionen er ikke ultra hurtig men billedet i spillet flytter sig flydende og

Så må du have været uheldig og fået en mandagsmodel.

Har du installeret Viewsonic driveren?
Hvilken opløsning kører du spillet i?
Prøvet spillet i sin nuværende form på en anden skærm?

Fra : Harald

Dato : 09-10-03 11:02

"rane" <nada@adasf.com> skrev i en meddelelse

Der

> Så må du have været uheldig og fået en mandagsmodel.
>
> Har du installeret Viewsonic driveren?

Nej, og den vil nok ikke fjerne de mange døde pixels.

> Hvilken opløsning kører du spillet i?

1280x1024, har prøvet 75Hz og 85Hz

> Prøvet spillet i sin nuværende form på en anden skærm?

Har prøvet på begge skærme samtidig (DVI og VGA) og VP181´en er stadig
elendig, har også prøvet på en helt anden maskine med et andet grafikkort og
det gav samme resultat.

/HK

Fra : rane

Dato : 09-10-03 15:42

On Thu, 9 Oct 2003 12:02:12 +0200, "Harald"

>Nej, og den vil nok ikke fjerne de mange døde pixels.

Hehe, næææh men jeg tænkte også mere performance mæssigt ;)

>Har prøvet på begge skærme samtidig (DVI og VGA) og VP181´en er stadig
>elendig, har også prøvet på en helt anden maskine med et andet grafikkort og
>det gav samme resultat.

jamen det er jo så helt klart en mandagsmodel. Den kan du roligt få
byttet.

Fra : Harald

Dato : 09-10-03 15:50

> Hehe, næææh men jeg tænkte også mere performance mæssigt ;)

Tror ikke de drivere har noget med det at gøre.

> jamen det er jo så helt klart en mandagsmodel. Den kan du roligt få
> byttet.

Har retuneret den og får pengene tilbage engang. Jeg tror ikke på at en
anden VP181s vil give et bedere resultat, der vil måske ikke være så mange
døde pixels men til spil tror jeg ikke på den. Kan det være fordi der ikke
var IPS panel i den jeg havde fået?

Mvh
HK

Fra : rane

Dato : 09-10-03 17:15

On Thu, 9 Oct 2003 16:50:07 +0200, "Harald"

>Tror ikke de drivere har noget med det at gøre.

Hvis du ringer ind til support, er det noget af det første de foreslår
dig (har jeg hørt fra en tysker der prøvede ca. det samme).

> [...]
>døde pixels men til spil tror jeg ikke på den. Kan det være fordi der ikke

Tjaa...jeg har selv en VP181b og har hørt om flere der har VP181s - og
den kører sgu helt fint. Der er ingen probs i spil overhovedet.

Fra : Jonas

Dato : 10-10-03 00:10

Hej Harald,

Du har været mega uheldig. Jeg har set/prøvet 5 viewsonic (2 vp171s/b og 3
vp181s/b) og INGEN af dem har haft pixelfejl eller den sløvhed i spil, som
du nævner :(

Mvh Jonas

Fra : David T. Metz

Dato : 10-10-03 12:48

Harald kalligraferede, i
> 1280x1024, har prøvet 75Hz og 85Hz

Prøv 60 Hz - det er det optimale.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Harald

Dato : 16-10-03 17:30

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> Harald kalligraferede, i
>
> Prøv 60 Hz - det er det optimale.

Det kommer helt an på hvad skærm og grafikkort man har.

/HK

Fra : David T. Metz

Dato : 18-10-03 09:27

Harald skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer helt an på hvad skærm og grafikkort man har.

Ja, men nu er det jo en tft-skærm vi taler om. Grafikkort har ingen
betydning i den forb.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Harald

Dato : 18-10-03 12:29

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Harald skriblede:

> Ja, men nu er det jo en tft-skærm vi taler om. Grafikkort har ingen
> betydning i den forb.

Jo, jeg har f.eks. en Acer AL718 17" TFT, på et Radeon 7000 grafikkort skal
den sættes til 60Hz for at have et perfekt billede, hvis jeg så flytter
skærmen over på en PC med et gammelt ASUS GeForce 2 grafikkort skal den
sættes til 75Hz for at billedet er perfekt, ved 60Hz på ASUS kortet er
billedet meget dårligt og det kan ikke justeres.

/HK

Fra : Maestro

Dato : 18-10-03 13:22

Harald så vidt jeg husker var det når man kører den over DVI, og der er 60Hz
det bedste, Geforce 2 har slet ikke DVI!

Fra : David T. Metz

Dato : 18-10-03 13:41

Maestro skriblede:
> Harald så vidt jeg husker var det når man kører den over DVI, og der
> er 60Hz det bedste, Geforce 2 har slet ikke DVI!

Skærmen viser billedet i 60 Hz, så hvis man sender med en anden frekvens så
skal den selv lave det om. Fra vga skal den selvfølgelig altid selv lave
det om, men generelt burde 60 Hz være det bedste. Jeg har ikke en
forklaring på hvorfor Haralds skærm ikke kan lide hans Geforce 2, men det
er nok altid klogt at prøve sig frem - elektronik kan have sine små
særheder.

Fra : Claus S.

Dato : 21-10-03 11:42

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> wrote in message news:<3f8522e3$0$70000$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> Medionen er ikke ultra hurtig men billedet i spillet flytter sig flydende og

Hej.

Så er du ikke den eneste der har fået en mandagsmodel. Den jeg modtog
havde de samme fejl. Opdatering i ryk/ultra langsom opdatering
(shadowing/motionblur - når jeg kørte musen hen over skærmen var der
en halv til en hel centimeter "hale" på). I spil blev grafikken
udtværet når du bevægede dig rundt. Fx i Americas Army på
våbentræningsbanen, hvor du skal smide med håndgranater. Der kunne man
i bedste fald "kun" se granaten 2 gange, mens den fløj igennem luften.
Det samme problem var der i Call of Duty demoen og igen i Ravenshield.

Det er vist ikke nødvændigt at sige at skærmen er blevet returneret
til Midtdata igen. Og i den forbindelse skal det lige nævnes, at der
overhoved ingen problemer var med at få pengene tilbage. 4 dage efter
den var blevet returneret, kom pengene på en check. Sådan skal det
bare være!

Mvh.
Claus Sørensen