Er der printere, der ikke forstår media="p~
Fra : Britt Malka

Dato : 09-10-03 09:26

Goddag

Jeg spørger, fordi jeg har lavet en løsning ved hjælp af CSS, der
printer et vandmærke ud på en hjemmeside, og det virker fint her (HP
Laser) og hos en af vores venner (ukendt printer), men på min mands
arbejde virker det ikke (Brother laser), og hos en anden person, som
har set på det (ukendt printer), virker det heller ikke.

Linket er her: http://www.tips-og-tricks.com/eksempler/vandmaerke.html
og i princippet skulle en vis udskrift eller en udskrift vise et
billede, der siger "copyright Britt Malka".

Det er ikke en baggrund, men et indsat billede, der kun skal vises,
når stylesheetet for udskrivning er i brug, altså når der printes.

Er det i nogle printere, der er fejl, eller fungerer min idé bare
ikke?
Britt Malka

Få Tips & Tricks og ny inspiration til hjemmesiden m.m. - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-10-03 10:03

Britt Malka skrev:

> Er det i nogle printere, der er fejl, eller fungerer min idé
> bare ikke?

Det er ikke printeren der bestemmer hvad der skal udskrives. Fejlen
ligger i browseren - her er der forskelle på hvordan print-css
opfattes.

Jeg skrev lidt om det for nogle uger siden:

Hvis indlægget er udløbet kan det findes på Google her:
<http://groups.google.dk/groups?selm=Xns93FEBC30CD67jcdmfdk%40gyrosmod.cybercity.dk&oe=utf-8>

Kort link: <http://shor.ter.dk/926721703>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Britt Malka

Dato : 09-10-03 10:22

On Thu, 09 Oct 2003 11:03:18 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Det er ikke printeren der bestemmer hvad der skal udskrives. Fejlen
>ligger i browseren - her er der forskelle på hvordan print-css
>opfattes.

Nu ved jeg ikke for de andre tos vedkommende, men både min mand og jeg
har udskrevet med Opera.

I øvrigt virker det også i Avant Browser herhjemme, som bygger på
MSIE.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-10-03 10:32

Britt Malka skrev:

> Nu ved jeg ikke for de andre tos vedkommende, men både min
> mand og jeg har udskrevet med Opera.

Samme version?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Britt Malka

Dato : 09-10-03 10:43

On Thu, 09 Oct 2003 11:32:04 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Samme version?

Jeg har lige spurgt, og min mand har 7.11 på arbejde, mens jeg bruger
7.20.

Så jeg lod ham prøve med MSIE også.

Han har version 6.0.2800.1106IS
Jeg har version 6.0.2800.1106.xpsp1.020828-1920

Det virker i min, men ikke i hans.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-10-03 10:37

Britt Malka skrev:

> Nu ved jeg ikke for de andre tos vedkommende, men både min
> mand og jeg har udskrevet med Opera.

Jeg kom lige i tanke om noget andet. Prøv at bruge "vis udskrift" i
de browsere hvor vandmærket ikke kommer med. Hvis der er forskel på
den udskrift som browseren viser og den faktiske udskrift, ligger
der måske et problem i printeren. Det er muligt at nogle printere
ikke kan håndtere tekst oven på grafik.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Britt Malka

Dato : 09-10-03 12:59

On Thu, 09 Oct 2003 11:36:44 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Jeg kom lige i tanke om noget andet. Prøv at bruge "vis udskrift" i
>de browsere hvor vandmærket ikke kommer med.

Det har jeg lige fået min mand til, og han siger, at vandmærket er det
i "vis udskrift". Så det er altså firmaets Brother printer, der ikke
kan finde ud af det. Det er en Windows-printer, mens vores egen HP kan
printe ud fra alle styresystemer, idet den har sin egen driver. Det
gør måske forskellen, at driveren er mere gennemført.

>Det er muligt at nogle printere ikke kan håndtere tekst oven på grafik.

Ja, åbenbart. Tak for hjælpen.
--
Britt Malka
Få Tips & Tricks og ny inspiration til hjemmesiden m.m. - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)