Løsning på fald i badeværelse?
Fra : Mette G. A.

Dato : 09-10-03 09:21

Hej

Vores nye hus har fået nyt badeværelse et par år før vi købte det - og
mureren har ganske givet ikke været murer, for faldet i gulvet er så
van(d)vittig at når man er i bad under bruseren, så løber alt vandet tværs
over gulvet til toilettet. Der er lavet en lille bitte niveau forskel mellem
bruseområdet og resten af gulvet på cirka en halv centimeter. Den første
"del" af det "rigtige" badeværelsesgulv, er beklædt med en halv flise (endnu
et tegn på en uprofessionel - en rigtig murer ville lægge den halve flise
ind til væggen tror jeg). Så tænker jeg: Kan man eventuelt bygge en lille
cementmur hele vejen rundt på den halve flise og dekorere den med samme
flisetype (der står nogen i kælderen)?
Er det svært? Dumt? Hvad skal man tage højde for inden man gør i gang? Og er
der andre metoder der er bedre?

På forhånd tak

Mette

--
Autosignatur (smart feature!)
- Fjern bindestregen fra min email adresse hvis du skal sende email til mig

Fra : Gaffa

Dato : 09-10-03 10:41

Du kan ikke få noget til at holde direkte på flisen. Flisen skal op og der
kan så bygges en cementkant igen, og så kan der lægges en ny flise.

Hilsen
Gaffa

Fra : Keld Nygaard

Dato : 09-10-03 19:11

"Gaffa" <xleineweb@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan ikke få noget til at holde direkte på flisen. Flisen skal op og der
> kan så bygges en cementkant igen, og så kan der lægges en ny flise.

Det skal man bare lade være med at fortælle fliserne, så går det nok...
Mit badeværelse er lavet en gang i 60'erne. Det havde netop sådan en kant
der var muret oven på fliserne... Det tog mere end ét klask med en hammer
før jeg fik banket den kant af ...

/Keld

Fra : anders majland

Dato : 09-10-03 10:32

> Er det svært? Dumt? Hvad skal man tage højde for inden man gør i
> gang? Og er der andre metoder der er bedre?

Det kan man sagtens mens så skal der "måske" være et afløb mere i rummet
.... Men kig i SBI anvisning 189 - Der er den der henvises til fra
bygningsregelementet.

Desuden er der "By og byg anvisning 200 - Vådrum" der nok også er et kig
værd

Begge kan lånes på biblioteket....

Den rigtige løsning vil jeg mene er at banke fliserne af, ordne faldet
og så nye fliser.

/A

Fra : anders majland

Dato : 09-10-03 11:01

> Det kan man sagtens

Altså lave en kant - Der kan fåes laves med en alu profil der limes på
fliserne

/A

Fra : Mette G. A.

Dato : 09-10-03 12:19

> [...]
>
> --
> Autosignatur (smart feature!)
> - Fjern bindestregen fra min email adresse hvis du skal sende email til

Tak for svarerne - det anede mig.

Men ok, at brække de halve flisekant op, er vel heller ikke det store
problem. Og at støbe en 10 centimeter høj "mur" omkring bruseren er heller
ikke den store udfordring.
Men jeg skal lige checke det med afløbet - tak fordi du henledte
opmærksomheden på det.

Mette