Fugeproblemer med LIP fugemasse til fliser
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 08-10-03 22:38

Hej.
Har brugt et par timer med fugning af fliser med ovennævnte produkt, det i
den røde pose!
Men - den brugsanvisning der står på posen når det gælder blandingsforholdet
kan umuligt være rigtig: 1 kg pulver til en kvart liter vand?
Jeg kunne dårligt røre det rundt, og det gik slet ikke at bruge det med en
gummispartel.
Nogen der kender produktet?
Jeg måtte altså bruge væsentlig mere vand før det var til at arbejde med.
Næste problem er at der er små "synålestore" huller i fugerne hist og her.
Hvardan får jeg dem lukket?
Med hilsen
Erik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-10-03 08:39

"Erik M. Nielsen" skrev

> [...]
> kan umuligt være rigtig: 1 kg pulver til en kvart liter vand?
> Jeg kunne dårligt røre det rundt, og det gik slet ikke at bruge det med en

Min erfaring siger at forholdet på posen svarer
meget godt til virkeligheden. Du har ikke brugt
en liter pulver istedet for et kilo, vel?
Et kilo fylder ikke ret meget...

> [...]
> Næste problem er at der er små "synålestore" huller i fugerne hist og her.

Det er luftbobler der er undsluppet inden massen
tørrede. Du kan muligvis "opløse" fugen lidt igen
ved at fugte med eddike og trække en finger i
fugen for at glatte overfladen og lukke hullerne.
Ellers må du lægge et nyt lag masse over og
fylde hullerne med det.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 09-10-03 14:46

"Peter Schrøder" <nospample@se> wrote in message

> [...]
>
> Min erfaring siger at forholdet på posen svarer
> meget godt til virkeligheden. Du har ikke brugt
> en liter pulver istedet for et kilo, vel?

Jeg har afvejet 1 Kg!
Erik

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 09-10-03 06:24

Erik M. Nielsen wrote:
> Jeg måtte altså bruge væsentlig mere vand før det var til at arbejde
> med. Næste problem er at der er små "synålestore" huller i fugerne
> hist og her. Hvardan får jeg dem lukket?

Kradser dem godt op og fuger igen.

\MK