"Hvid" glasmalle
Fra : Hanne Hansen

Dato : 08-10-03 20:25

Min søn har 2 glasmaller i sit 128 L akvarium. Den ene er nu blevet hvidlig
på den foreste del af kroppen. Mener at have læst et sted, at det skulle
være tegn på, at det er en hun-glasmalle, der er klar til at lægge æg.

Kan det være rigtigt og hvad skal vi i givet fald gøre ?

Hanne Hansen
hhoffice@mail.danbbs.dk

Fra : Plesner

Dato : 08-10-03 21:50

> [...]
> at lægge æg.
> Kan det være rigtigt og hvad skal vi i givet fald gøre ?

Det lyder stærkt usandsynligt. Den er så vidt vides aldrig opdrættet i
fangenskab. Den masseproduceres dog i Asien - formentlig ved brug af
hormoner.

Du kan læse lidt om den her:

http://www.planetcatfish.com/catelog/silurida/kryptopt/16_f.htm

plesner