Kan man male linoleum?
Fra : Morten Nielsen

Dato : 08-10-03 16:25

Jeg er lige flyttet i lejlighed, men der er en ting der irriterer mig lidt.
Badeværelset! På væggene er der ikke fliser, træ eller tapet, men derimod
linoleum! Og endda en grim slags - rigtig 70'er-agtig, med små, brune
blomster... Mums!
Mit spørgsmål lyder så om man kan få maling til at male på linoleum med? Og
kan det holde, da det jo er et vådrum???

På forhånd tak
Morten Nielsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-10-03 16:37

Morten Nielsen wrote:
> [...]
> Mit spørgsmål lyder så om man kan få maling til at male på linoleum
> med? Og kan det holde, da det jo er et vådrum???

Fra Sadolins hæfte "Ka' det males" (Malertips '96):

"Linoleum er fremstillet af linolie, der giver en let fedtet overflade.
Tåler ikke ammoniak, grundrengøringsmiddel eller tilsvarende. Er derfor
ikke egnet til malebehandling."

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : David T. Metz

Dato : 08-10-03 16:43

Erik Olsen skriblede:

> "Linoleum er fremstillet af linolie, der giver en let fedtet
> overflade. Tåler ikke ammoniak, grundrengøringsmiddel eller
> tilsvarende. Er derfor ikke egnet til malebehandling."

Til gengæld er det nok ikke linoleum, men vinyl der sidder på Mortens
badeværelse ...

Daviud
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-10-03 17:02

David T. Metz wrote:

> Til gengæld er det nok ikke linoleum, men vinyl der sidder på Mortens
> badeværelse ...

Det bliver det ikke meget bedre af.