ruller - tung kontra let
Fra : Sved Erik

Dato : 08-10-03 16:11

Hej gruppe

Jeg har haft min scooter på værksted, i den forbindelse fik jeg en ny
vario i, en Malossi.

Min scooter er en HOT50, som der kun er lavet 3 ting ved.
* skiven fjernet
* Big Max topstykke
* Technigas Basic potte

Med den gamle originale Vario kunne jeg få speedonålen op på 75km/t - med
den nye kan jeg få nålen op på ca 62-63 km/t. (jeg ved godt det ikke
afspejler virkeligheden, men det er hvad det viser).

Værkstedet fortalte, at jeg skulle vente en 4-500 km med at tage det for
givet, for delene skulle lige køres til - jeg fik ny Original kobling og
ny kilerem i v. samme lejlighed.

Jeg har fulgt lidt med i gruppen, og det der undrer mig er, at
forhandleren oplyste mig at de havde prøvet med 7 og 11 grams ruller, og
at de havde sat de 11 grams i.

Den har et kanon optræk, men jeg kan ligesom høre på omdrejningerne, at
den slet ikke kommer så højt op som før. Hvad skal jeg tro - den har kørt
350km siden eftersynet og det er ikke blevet bedre?

Samtidigt har starteren hulens svært ved at trække rundt efter
eftersynet, det havde den ikke problemer med før. Problemet er der kun
ved koldstart. Såsnart motoren er varm springer den i gang v. første
tryk. Ved koldstart bruger jeg kickstarteren. Kan det være rigtigt.

Håber på guppens hjælp
Hilsener
Sved-Erik

Fra : Per Christiansen

Dato : 09-10-03 19:35

Du skal ha lettere ruller i så den kan komme op i
omdrejninger Hvor den yder mest

Elers er der sket noget med varioen, start kransen
sidder jo også inden bag ved varioen.

Du skal ikke altid stole på værkstedet, de kan
også klokke i det.