kan det virkelig passe?
Fra : Musen

Dato : 07-10-03 10:13

At der i denne gruppe som jo burde være fuld af forældre der på et eller
andet tidspunkt har skulle indrette et børneværelse, ikke sidder én eneste
med nogle gode ideer eller links til sider med ideer på indretning af
børneværelser?

Venlig hilsen Mia

Fra : Dyveke

Dato : 07-10-03 11:19

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> wrote in message
> [...]
> andet tidspunkt har skulle indrette et børneværelse, ikke sidder én eneste
> med nogle gode ideer eller links til sider med ideer på indretning af

Hej Mia,

Jeg er gør-det-selv´er og har i min yngestes værelse designet figurer under
temaet "bondegård" der er skåret ud i finer,malet op og sat på væggene.Der
kører således en flot rød traktor over væggen - lissom der sejler skyer
under loftet og "vokser" et par flotte æbletræer. Jeg har endvidere designet
en sprælleand og en sprælleko der passer ind i temaet...mulighederne er jo
uendelige - men vælg dig et tema og mal så og møbler udfra temaet...f.eks.
ridderborg - ved stranden - hvad ved jeg..

Min ældste søn havde på et tidspunkt et værelse hvor jeg havde malet loftet
blå med sølvstjerner - det lukkede rummet lidt ned - min søn syntes det var
hyggeligt og trygt at ligge og kigge op i, når han skulle sove...

Har du brug for inspiration så prøv f.ex. www.inliving.dk

MVH

Dyveke

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-03 11:19

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet tidspunkt har skulle indrette et børneværelse, ikke sidder én eneste
> med nogle gode ideer eller links til sider med ideer på indretning af

Hej Mia !

Her plejer ideerne bare, at komme flyvende, så jeg har desværre ingen link
til dig.
Det kommer også an på, hvor stort værelset er.
Vi er flyttet for nyligt og skulle indrette et meget lille værelse til en 3
årig pige og en 8 årig dreng.
Pga. pladsmangel kunne vi godt smide de 2 gamle senge ud og erstatte dem med
en køjeseng.
Derudover har de et stort skrivebord fra Biva, hvor der de begge kan sidde
og skrive / tegne samtidig.
Så er der også lige plads til en halv reol. Vi har så 12 klodskasser under
deres seng, med legetøj, hvilket dog er meget upraktisk. Til gengæld er
plastic reolerne med skuffer, fra føtex rigtig gode til legetøj. Dem har vi
en enkel af.

I et gammel børneværelse, hvor det var vores 2 drenge, der delte værelse,
havde de 3 kommoder, hvor legetøjet var sorteret i de forskellige skuffer.
F.eks. biler, lego, figurer osv. Det var meget nemt for dem, at holde orden
i.

Vedr. farver: Det gamle værelse med kommoderne malede jeg med en mørkegrå
farve, hvorefter jeg lavede effekt, med en lys sandfarve udenpå. Det blev
rigtig flot, men tager jo også meget lang tid. Man kan også male forskellige
figurer på væggen eller sætte en sød bord ( hvordan hulen staves det ? )op,
der passer til farven på væggen.

Jeg har lige malet børneværelse, for et par dage siden. Det var svært, da
den lille dame, jo vil have lyserød og drengen bestemt ikke, vil have hele
værelset lyserødt, så de fik 2 vægge i lyserød og 2 i lysegrøn.

Det problem har du jo ikke med to drenge. Hvad farver kan de lide ? Hvad
farver kan du lide ?

Du kan jo også altid hente inspiration i roomservice programmerne, hvor der
også indrettes flotte børneværelser ind imellem.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 07-10-03 15:26

In an article of 7 Oct 2003 Buffy wrote:

> figurer på væggen eller sætte en sød bord ( hvordan hulen staves det ? )op,

Hvis det er et bord, du vil sætte op, staves det bord, men er det derimod
en bort, så staves det bort :)

Og det er jo nok det sidste.

--
Uffe Holst

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-03 15:42

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er jo nok det sidste.

Nemlig ! Takker

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Morten Thor

Dato : 07-10-03 11:35

Hej
Jeg kender til 2 bøger som du kan låne på biblioteket
De hedder
"Bo med børn" af Nina Ewald
"Børnenes bolig - indretning 0-10år" af Judith Wilson

Måske kan du finde noget inspiration på inliving.dk.

Håber du kan bruge det til noget.
Tina