Korrekt opdriftskontrol ved dykning i tørd~
Fra : Asger Nybo Larsen

Dato : 06-10-03 20:21

Hej Gruppe

Nu da tørdragtssæsonen så småt er ved at starte (ja, jeg er en af dem der
godt kan tåle at mærke vandet mod min krop i våddragt om sommeren), er jeg
kommet i tvivl om hvad der egentlig er den mest korrekte måde at styre sin
opdrift ved dykning i tørdragt.

Nogle kommer kun præcis så meget luft i dragten at det er behageligt og
anvender Wing eller BCD for resten af opdriften. Andre bruger alene dragten.
Hvad er mest korrekt?

Selv bruger jeg både dragten og min BCD. Specielt på lavere vand finder jeg,
at det er det nemmeste.

--
Med Venlig Hilsen

Asger Nybo Larsen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 06-10-03 20:50

Asger Nybo Larsen skrev i Message-ID:
<W0jgb.7809$Kv.169343@news000.worldonline.dk>:

> Nogle kommer kun præcis så meget luft i dragten at det er behageligt
> og anvender Wing eller BCD for resten af opdriften. Andre bruger alene
> dragten. Hvad er mest korrekt?

Jeg bruger begge.

Fordele:

Man kan have mindre gas i dragten og er derved mere strømlinet.

Man kan have mindre gas i dragten og har derved lettere ved at
opretholde korrekt trim.

Ulemper:

Man skal styre 2 opdriftmidler i stedet for 1.

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>