Pc til bærbar
Fra : Nysgerrig

Dato : 10-04-01 22:42

Hej

Hvis jeg har forstået det rigtigt skal alle pcere i et system have en unik
ip-adresse. Er det rigtigt ?

Hvad med undermaske ?
Hvad med DNS ?

Når jeg har installeret pc og bærbar igennem switch, og man begge steder kan
se ikoner for maskiner, men ikke filer og mapper, hvad kan der så være galt
?

HJÆLP -HJÆLP - HJÆLP

Jan

Fra : Eivind Olsen

Dato : 11-04-01 07:15

"Nysgerrig" <janpetri@pc.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvis jeg har forstået det rigtigt skal alle pcere i et system have en unik
> ip-adresse. Er det rigtigt ?

rigtigt

> Hvad med undermaske ?
afhænger af din ip addresse - men mange bruger 255.255.255.0

> Hvad med DNS ?
Tja - det afhænger jo af om du har en DNS server

> [...]
kan
> se ikoner for maskiner, men ikke filer og mapper, hvad kan der så være
Har du delt filer ?

Fra : Humlebien

Dato : 11-04-01 14:37

Hej Jan

> Hvis jeg har forstået det rigtigt skal alle pcere i et system have en unik
> ip-adresse. Er det rigtigt ?

Ja det skal de:)

> Hvad med undermaske ?
Alle skal have en subnetmaske og afhængig hvilken IP du har givet din
maskien skal den have en subnetmaske.
Hvis du skal dele nettet op i mindfre netværk ved hjælp af subnetting fylder
svaret her en hel del mere.
Normalt kan du bruge f.eks. 192.168.xxx.xxx og 255.255.255.0

> Hvad med DNS ?

Dynamisk navne server. Har du kun brug for ved meget store netværk. Nomralt
bruger man sin udbyders.

> Når jeg har installeret pc og bærbar igennem switch, og man begge steder
kan
> se ikoner for maskiner, men ikke filer og mapper, hvad kan der så være
galt

Hvis det er Windows PC'er har du har ingen delte drev eller ressourcer og
kan derfor kun se iconerne for PC'en.

Prøv at "Dele" et drev på en af maskiner så har du fidusen. (Du har husket
at kalde netværket det samme under Windows installationen ikke)
mvh
Søren