Hvad er et B2B-køb?
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 05-10-03 17:53

Hej gruppe

Når man køber en vare som privat forbruger, får man to års
reklamationsret. Men mange steder står der, at der ingen reklamationsret
er ved B2B-køb.

Vil det sige, at reklamationsretten automatisk bortfalder, hvis jeg fx
køber en pakke printerpapir til mit firma i Bilka? Og hvordan ved Bilka
det, når jeg kommer og klager over papiret?

Sagen er, at jeg står og skal købe noget elektronisk grej til mit firma.
Her kan jeg jo trække momsen fra. Men hvis jeg samtidig mister min
reklamationsret, er jeg mere interesseret i at betale momsen og beholde
reklamationsretten.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Jeg har fået hemmeligt telefonnummer med 13 cifre, så det er ekstra
svært at gætte!"

Fra : alexbo

Dato : 05-10-03 18:21

"Peter Bjerre Rosa" > skrev
>Men mange steder står der, at der ingen reklamationsret
> er ved B2B-køb.

B2B det må være Bilka til Bjerre

Der gælder reklamationsretten.
Det gør den i øvrigt også ved handelskøb, som er en handel mellem to
handlene, den stiller bare større krav til køberens opmærksomhed overfor
mangler ved det købte.

Der er forøvrigt intet der forhindrer dig i at indkøbe i eget navn, eller
nærmest navnløs, og alligevel bruge bilagene i regnskabet.
Blot skal det jo være til brug i firmaet.
Jeg køber mange ting i div. supermarkeder, det er tit billigere end hos
grossister.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 05-10-03 18:57

alexbo skrev:

> B2B det må være Bilka til Bjerre

Hehe.

> Der er forøvrigt intet der forhindrer dig i at indkøbe i eget navn,
> eller nærmest navnløs, og alligevel bruge bilagene i regnskabet.
> Blot skal det jo være til brug i firmaet.

Glimrende. Det vil jeg gøre så.

> Jeg køber mange ting i div. supermarkeder, det er tit billigere end
> hos grossister.

Netop.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Jeg spejdede altså forgæves efter flammeskriften, Gud satte på himlen,
hvor der står: Sandelig siger jeg Eder, undertekster på danske
tv-kanaler skal til den yderste dag befinde sig i fast højde."