Kur mod DAMP: håndjern
Fra : Bo Warming

Dato : 05-10-03 16:45

"Når lægerne ikke kan helbrede en sygdom, giver de den i hvert fald et smukt
navn". Voltaire

Vedr de hyperaktive bimmerbørn kan lægerne ikke kun sige "Dysfunktion
Affektion Motoric Perception" , men også give speed (amfetamin, ritalin) som
gør barnet vedvarende kunstigt ophidset, fanatisk, koncentreret, exalteret,
Og forandring fryder, så denne medicinering glæder både barn og forælder og
giver behagelig falsk tro på, at man har udrettet noget positivt.

Jeg synes hellere man skulle ordinere håndjern af kobber og besværge dem som
"mirakuløse".

Eller bare håndjern.

Eller kærlige lussinger.

God løsning er konsekvens - at forældrene ikke mener A den ene dag og B den
anden dag.

Behandlere frikendtes sidste uge for at tape et vanskeligt barns mund til,
da det var "helt umuligt" - hvilket man kan gøre alle børn, hvis man er
inkonsekvent nok.

Tape om munden kan kvæle, hvis næsen tilstoppes af snot eller andet, som man
jo ikke ser eller hører, når det pludselig sker, og man har stoppet munden.

Skurken er 1. maskiner der har gjort at vi ikke behøver udføre noget arbejde
og 2. de godes nævenyttige forbud

"Passivitet er den virkelige synd mod helligånden. Nietzsche

"To be busy is a man´s only happiness. . Mark Twain

"Work is more fun than fun. Noel Coward

"Without work, all life goes rotten.Albert Camus

Professor Helmuth Nyborg har helt ret i at "de dumme samfundslag" producerer
kriminalitet - og DAMP (som altså har en svag arvelig tendens - indirekte).

Men det er ikke noget som staten kan gøre noget ved, udover at højere skat
skaber fremmedgørelse og inkonsekvens, for når offentligt ansatte får magt,
indføres uoplyst enevælde, og samfundet gøres sindsygt.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Ralph

Dato : 05-10-03 22:13

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> giver behagelig falsk tro på, at man har udrettet noget positivt.

Forkert, se http://www.damp-viden.dk/log/PDF/damp3.pdf eller
http://www.malka.dk/psykologi/damp.html
DAMP børn bliver rolige, fokuserede af speed

> [...]
> da det var "helt umuligt" - hvilket man kan gøre alle børn, hvis man er

Det er uopdragethed du snakker om det har INTET med DAMP at gøre

--
Venligst
Ralph

Fra : Bo Warming

Dato : 06-10-03 07:49

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> DAMP børn bliver rolige, fokuserede af speed

> den

> Det er uopdragethed du snakker om det har INTET med DAMP at gøre

Nej, det var døvhed eller stumhed, men det var uansvarligere end noget
pædofil-overgreb for mange er DØDE af at få munden blokeret - ingen ved om
næsen stopper til , så man kvæles.

HANDICAP ER HANDICAP og Damp er en behandleropfindelse, som skal skabe job,
og man gør de unge til vanskelige unge, for så skabes flere job.

Håndjern er ikke en god løsning til nogen handicappede, men da alternativet
er livstruende tape på munden, når man giver vore uansvarlige
eksperimenterende egoistiske behandlere frit spil, så er håndjern det
_mindste_ onde - både vedr Damp og de rigtige fysiske handicap.

Det startede i 50'erne da den dynamiske, stærke, blinde departementchef
Sejerup fik gjort al svagtsynedhed til blindhed, for at udvide sit imperie.

Hvor slemt kan det være for en voldelig unge at være fastlåst til en
radiator med håndjern i nogle timer, indtil han opfører sig civiliseret? Kon
sekvens-pædagogik er ikke det værste man har.
Skal man tro aviserne, så er pædofili, mobning og kedsomhed enorme
problemer.
Lidt ydmygende "gabestok" som straf for selvforskyldt vold og larm, kan ikke
være uacceptabelt , som en forhindring af at lømmelen løber hjemmefra med
dyrt politiarbejde til følge.
Og først når han er lavmælt igen, gider nogen være i rum med ham.
Isolationsfængsling er også humant, andet taget i betragtning, og alle
institutioner har et kosteskabsrum der kan gøres til "gummicelle" m/u
TV-overvågning.