datter på 2½ år der svarer igen efter samv~
Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 05-10-03 15:56

Hejsa

Jeg fik lige snakket med min datters mor idag der brokkede sig over lidt
tøjbytning o.s.v.

Nu begyndte hun så også med at min datter for det meste var helt umulig
efter at hun har været på besøg hos mig og at hun svarer meget igen.

Min ex. mente at det var fordi hun var forvirret fordi hun er hos mig så tit
og ikke ved hvor hun hører til.

Hun er aldrig sådan hjemme hos mig og lytter det for meste altid efter når
jeg siger noget til hende så jeg står selvfølgelig helt uforstående over
problemet.

Jeg sidder her og tænker om årsagen kan være at hun gerne vil være mere hos
mig og derfor er kropumulig den første aften hun er hos moren igen.

Hvad mener i?

- Kristian

Fra : Brian K

Dato : 05-10-03 16:46

"Kristian Ørmen Pedersen" <koep@koep.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter at hun har været på besøg hos mig og at hun svarer meget igen.
>
> Min ex. mente at det var fordi hun var forvirret fordi hun er hos mig så

Mor har brug for at forstå at barnet har brug for at "lande" igen, nogle
børn har ikke noget problem, andre skal bruge fra 2 timer til 2 dage.
Tålmodighed og "lette" tøjler de første par timer tror jeg er svaret.

Det må jo være mor der er BF (siden det er hende der levere tøj), så det er
"ferie" at være hos far, der er "lidt" mere tid til leg, tingene er ikke så
"stramme", osv, osv.... så jo det er vel naturligt at hun er sur/forvirret
over at komme hjem fra "ferie" (lad ikke ordet ferie skræmme dig, det var
det bedste jeg kunne finde på)

Mor har brug for at lade barnet få fred, lade være med at straks spørge:
Hvad har far og dig så lavet?, osv.

Igen som mange gange før...vil jeg gerne anbefale bogen "se det er mig i
stormvejr", den sætter ret mange ting i det rigtige perspektiv !

Se, det er mig i stormvejr! : skilsmissebørn og samværskonflikter
Karen-Asta Bo m. fl.
1. udgave. 2000. 177 sider
Forlag: Nyt Juridisk Forlag
Emne: skilsmissebørn ; forældre ; forældremyndighed ; fælles
forældremyndighed
Med fokus på barnets oplevelser og følelser, beskrives arbejdet med familier
der står midt i en skilsmisse eller i en samværskonflikt
Henvisning til anmeldelser

Se detaljer

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 05-10-03 16:47

Arghhhhh.....

beklager den dårlige Quote "teknik" i den ovenstående posting fra mig (det
gik liiiige lidt for hurtigt !)

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 05-10-03 16:53

> Arghhhhh.....
>
> beklager den dårlige Quote "teknik" i den ovenstående posting fra mig (det
> gik liiiige lidt for hurtigt !)

Det går nu nok

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 05-10-03 16:52

> [...]

> over at komme hjem fra "ferie" (lad ikke ordet ferie skræmme dig, det var

Vi har ca. kønt halvdelen af tøjet værd og det moren brokkede sig over var
at meget af det tøj hun havde kønt lå hernede og meget af det jeg har købt
lå deroppe. Hun ville så have at jeg skulle tage det tøj med hun havde haft
på med tilbage når jeg afleverede samtidig med at jeg skulle give hende
noget rent på.
+ at hun så skulle give mig rent tøj med hvergang jeg henter hende.
Den løsning mener jeg dog er alt for besværlig.

Jeg har hende hver anden weekend fra fredag til mandag + 1 hverdag hver uge
inkl. overnatning så at kalde det ferie når hun er hos mig er nok lidt
vildt.
Hun har sit helt eget værelse her og vi kører som var det helt normal
hverdag når hun er her.

- Kristian

Fra : Brian K

Dato : 05-10-03 17:10

> [...]
> + at hun så skulle give mig rent tøj med hvergang jeg henter hende.
> Den løsning mener jeg dog er alt for besværlig.

ihertifal forvirrende !

> Jeg har hende hver anden weekend fra fredag til mandag + 1 hverdag hver
uge
> inkl. overnatning så at kalde det ferie når hun er hos mig er nok lidt
> vildt.

Jeg mener ikke FERIE derfor der er " " om...men i jeres barns øjne er det jo
"ferie" (hun skal væk hjemme fra og besøge sin far som hun savner)

Hvordan kan det være at du har så lidt samvær ? (ved godt at det er SA
praksis), men det lyder da som om at barnet sagtens kunne håndtere Onsdag
til Mandag, samt den Onsdag som du allerede har. (hvilket sikkert også ville
gøre overgangen nemmere, da savnet ikke bliver så stort og omvæltningen
mindre)

> Hun har sit helt eget værelse her og vi kører som var det helt normal
> hverdag når hun er her.

Helt "normal hverdag" bliver det sikkert ikke, der er sikkert "lidt" mere
hygge, liiiiidt senere sengetid, osv, osv (men det har nu intet med det at
gøre, det er OMSTILLING det handler om, barnet har brug for at lande)

Mvh
brian

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 05-10-03 17:16

> [...]
ville
> gøre overgangen nemmere, da savnet ikke bliver så stort og omvæltningen

Hehe Hvad får dig lige til at tro at det er Onsdag jeg har?
Ja det kunne hun helt sikkert sagtens, men det kræver jo at hun får lov til
det!

> Helt "normal hverdag" bliver det sikkert ikke, der er sikkert "lidt" mere
> hygge, liiiiidt senere sengetid, osv, osv (men det har nu intet med det at
> gøre, det er OMSTILLING det handler om, barnet har brug for at lande)

Nej egentlig ikke vi kører helt normalt. Samme sengetider, spisetider o.s.v.
Netop for at hun ikke bliver forvirret.

Fra : Brian K

Dato : 05-10-03 17:22

> Hehe Hvad får dig lige til at tro at det er Onsdag jeg har?

Det plejer at være onsdag

> Ja det kunne hun helt sikkert sagtens, men det kræver jo at hun får lov
til
> det!

Har i ikke fællesforældermyndighed ?

> Nej egentlig ikke vi kører helt normalt. Samme sengetider, spisetider
o.s.v.
> Netop for at hun ikke bliver forvirret.

Ok, men håber nu alligevel at du forstår pointen i det jeg skriver (for det
er IKKE det samme (uanset om sengetider osv overholdes))

Mvh
Brian
(som mener at børn skal have UHINDRET adgang til den anden forælder)

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 05-10-03 17:32

> Har i ikke fællesforældermyndighed ?

Skal i retten omkring forældremyndighed senere på måneden :(

> Ok, men håber nu alligevel at du forstår pointen i det jeg skriver (for
det
> er IKKE det samme (uanset om sengetider osv overholdes))

Jo jeg forstår dig skam godt :)

Fra : Brian K

Dato : 05-10-03 17:39

> Skal i retten omkring forældremyndighed senere på måneden :(

Arghhhhh, hvor langtid har i kørt den ordning at du har barnet hver anden
weekend ?

Hvor lang tid er det siden i flyttede fra hinanden ?

Er der en samværresolution ?

Hvem har anlagt FM sagen ?

Hvad er grunden til at der er anlagt en FM sag ? (påstands dokument)

Hvem har du som advokat (og hvem har moderen)

Har nogen af jer bedt om en Børnesagkyndigundersøgelse ?

Hvad er påstanden i DIT svarskrift (jeg går udfra at det er mor der har
anlagt FM sagen)

Mvh
Brian

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 05-10-03 18:09

> Arghhhhh, hvor langtid har i kørt den ordning at du har barnet hver anden
> weekend ?

Pyha noget tid efterhånden desværre !

> Hvor lang tid er det siden i flyttede fra hinanden ?

Oktober 2001

> Er der en samværresolution ?

Ja

> Hvem har anlagt FM sagen ?

Moren

> Hvad er grunden til at der er anlagt en FM sag ? (påstands dokument)
Grunden var en sølle diskusion om nogle penge for noget bortkommet tøj.
Selve anklageskriftet handlede lidt om aftalebrud, flytten meget rundt og at
jeg blandede mig i morens og hendes kærestes liv.
Stort set alt hendes dokumentation er direkte løgn

> Hvem har du som advokat (og hvem har moderen)
Jeg har Ret&Råd i Køge, moren har Advokaterne Mølck og Larsen i Kastrup.

> Har nogen af jer bedt om en Børnesagkyndigundersøgelse ?
Det har jeg, hun dukkede ikke op selvfølgelig!
Der er aftalt møde igen tirsdag tvivler på at hun dukker op.

> Hvad er påstanden i DIT svarskrift (jeg går udfra at det er mor der har
> anlagt FM sagen)

Argumenterede for hvorfor at det meste af det hun kom med var forkert og
sagde at jeg var bange for at morens psykiske problemer kunne gå ud over min
datter i længden og at hvis hun fik forældremyndigheden ville jeg så ikke
have mulighed for at kunne gribe ind inden det skete som jeg har nu.

Der kom så i fredags en replik fra hendes advokat med endnu flere urigtige
informationer. Har idag skrevet 4 siders svar på påstandende og sendt til
min advokat

Det her var selvfølgelig lidt den korte version. Jeg har selvfølgelig de
helt præcise udtalelser liggende.

- Kristian

Fra : Anja

Dato : 06-10-03 10:43

--
"Kristian Ørmen Pedersen" <koep@koep.net> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg fik lige snakket med min datters mor idag der brokkede sig over lidt
> tøjbytning o.s.v.

Godt emne! Jeg ved ikke hvorfor det er et af de emner som man altid kan
diskutere...

> Nu begyndte hun så også med at min datter for det meste var helt umulig
> efter at hun har været på besøg hos mig og at hun svarer meget igen.

De som forældre som deler børnene kan nikke genkendende til lige den
situation - og det kan være svært for et barn at skifte "hjem" hveranden
weekend. derfor er det vigtigt at i får talt sammen om hvad der sker omkring
barnet og dets liv så i støtter barnet.

> Min ex. mente at det var fordi hun var forvirret fordi hun er hos mig så
tit
> og ikke ved hvor hun hører til.

Nej - nej jo mere kontakt barnet har til begge forældre jo bedre. Jeg tror
godt din ved hvor hun hører til - jer begge! men hun bor fast hos sin mor.

> Hun er aldrig sådan hjemme hos mig og lytter det for meste altid efter når
> jeg siger noget til hende så jeg står selvfølgelig helt uforstående over
> problemet.

Jamen da hun har sig faste tilhørssted hos sin mor er det som regel også der
hun giver slip... Det betyder ikke at hun har et problem hos sin mor - det
kan lige såvel være at måske oplever lidt for meget i weekenden hos dig.

> Jeg sidder her og tænker om årsagen kan være at hun gerne vil være mere
hos
> mig og derfor er kropumulig den første aften hun er hos moren igen.

Det er muligt at hun savner dig i hverdagen... men det ville hun så gøre med
moren hvis hun boede fast hos dig. Prøv om i ikke kunne ses lidt i
hverdagen...
Men vigtigst af alt er det vigtigt at du og hendes mor ikke diskutere tøj,
weekender m.m når du aflevere hende. Det bedste ville være om i kunne sætte
jer med en kop kaffe og tale om hvad der var sket i weekenden, så din datter
ser et sammenhæng i hele weekenden. Jeg ved godt det ikke er så let som det
lyder men i vil opleve et tryggere barn hvis hendes forældre samarbejder.

> Hvad mener i?

Se ovenstående

Hilsen
Anja

Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 06-10-03 14:00

> [...]
> situation - og det kan være svært for et barn at skifte "hjem" hveranden
> weekend. derfor er det vigtigt at i får talt sammen om hvad der sker

Min ex er desværre ikke nem at snakke med, når hun har sat sig et i hovedet
handler hun derefter!

> [...]
> kan lige såvel være at måske oplever lidt for meget i weekenden hos dig.

Jeg har hende også en hverdag hver uge og der påstår moren at problemet er
det samme næste dag.

> [...]
det
> lyder men i vil opleve et tryggere barn hvis hendes forældre samarbejder.

Jeg både henter og afleverer min datter i vuggestuen så når vi snakker
sammen er det altid over telefonen

Fra : Anja

Dato : 07-10-03 12:41

--
> Min ex er desværre ikke nem at snakke med, når hun har sat sig et i
hovedet
> handler hun derefter!

Jep sådan har en masse mennesker det... men det fremmer ikke noget.
Har du/i overvejet noget hjælp til at få gang i kommunikationen. Jeg tror
nemlig at hvis i kører det her igennem retssystemet giver det flere hug til
jeres datter og til jer selv, og det gør selvfølgelig at der vil blive
fastsat nogle regler mht. weekender, ferier m.m
Jeg ved godt at du alene ikke kan gøre dette - det kræver jer begge. Jeg ved
bare at jo mere tilspidset en situation er/bliver desto mere koster det for
jer alle.

> Jeg både henter og afleverer min datter i vuggestuen så når vi snakker
> sammen er det altid over telefonen

Jeg tror at det er nødvendigt at i får noget hjælp til at i fællesskab får
løst op for denne situation. Vi forældre vil jo vores børn det bedste... og
det er ikke nødvendigvis at forældrene er bedste venner men at de kan tale
sammen og være i samme stue uden at der opstår elektriske spændinger.
Som jeg hører det lidt er der nogle ubearbejdet følelser som selvfølgelig er
nød til at falde på plads før det kan give noget resultat.
Er din ex må villig til at gå ind i et sådan arbejde - og er du..
Jeg kan ikke direkte råde dig (kun sige hvad jeg selv har gjort) men måske
det ville være en ide at du satte dig ned og skrev et brev til moderen til
dit barn - et brev der fortæller hende hvor du står, fortæl hende at du
gerne vil have gang i dialogen fordi at i to uanset om man kan lide det
eller ej er forbundet via jeres fælles datter - en lille pige som kun
fortjener at hendes forældre finder en vej igennem denne situation.

Hilsen
Anja

Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...