Mur i badeværelse
Fra : Kent Thomsen

Dato : 05-10-03 13:16

Hej

Jeg er ved at renovere mit badeværelse og er lidt i tvivl om hvordan jeg
skal lave ydervæggene.

De består af 15-20 cm gasbeton som er pudset på indersiden.

Den oprindelige plan var egentligt at komme sandspartel på og derefter
glasvæv + maling.

Jeg har læst et par steder at glasvæv ikke er så godt i fugtige rum. Er det
bedre bare at pudse og spartle og så male direkte på.

Hvilken slags maling skal jeg bruge?

Har i nogle gode forslag?

--
Men venlig hilsen /
Kind regards

Kent Skjerning Thomsen

Fra : //zigge

Dato : 05-10-03 23:34

"Kent Thomsen" <kent@nomorebogeys.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> bedre bare at pudse og spartle og så male direkte på.

Efter min mening er begge dele ok. Du skal blot bruge en vådrumsklæber til
glasvæv i køkken og badeværelser.

Mvh
//zigge

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-10-03 06:43

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Efter min mening er begge dele ok. Du skal blot bruge en vådrumsklæber til
> glasvæv i køkken og badeværelser.

Man kan også få vådrumslim.

Og på mit badeværelse brugte jeg tillige en grunder, der var svampedræbende
samt en maling, der var egnet til fugtige rum. Alt blev købt hos og
anbefalet af Flügger.

Jeg brugte da i øvrigt også vådrumsspartel inden jeg sætte væv op. Det blev
købt et andet sted... Bauhaus tror jeg. Det i øvrigt havde den nydeligste
baderumslyseblå farve, som inspirerede mig til at male badeværelsesdøren i
samme kulør.

Godt nok har det hele kun siddet et halvt år nu, men der er ingen problemer
at spore.

Mvh. Lisbeth

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-10-03 07:48

"//zigge" skrev
> Efter min mening er begge dele ok. Du skal blot bruge en vådrumsklæber til
> glasvæv i køkken og badeværelser.

Og malingen skal være godkendt til vådrum. Mener
det hedder glans 25 eller højere...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply