TCP/IP i Win98
Fra : Mike

Dato : 05-10-03 00:35

Jeg sidder i et netværk med 4 computere..
De 3 computere kører Windows XP, og
den sidste kører Windows 98 2. udgave..
Da jeg spiller meget pc spillet Counter-Strike
så når man hoster et online game så skriver
Windows 98 maskine TCP/IP disabled..
Hvordan enabler man TCP/IP i Windows
98 2. udgave!?

På forhånd tak..

Mike

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-03 07:54

Mike skrev:

>Da jeg spiller meget pc spillet Counter-Strike
>så når man hoster et online game så skriver
>Windows 98 maskine TCP/IP disabled.

Jeg har spillet spil over TCP både eksternt over nettet og på mit
eget LAN. Jeg kører Win98 på min hovedmaskine og har ikke set den
besked.

>Hvordan enabler man TCP/IP i Windows 98 2. udgave!?

Man sætter det op på det netkort der skal bruges til det.

--
Bertel

Fra : Mike

Dato : 05-10-03 10:35

Hvordan "Sætter man det op på det netværkskort man skal bruge?!
Jeg har nemlig tilføjet protocol'en TCP/IP... Men den brokker sig stadig..

Fra : Jens

Dato : 05-10-03 11:00

"Mike" <rosti@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan "Sætter man det op på det netværkskort man skal bruge?!
> Jeg har nemlig tilføjet protocol'en TCP/IP... Men den brokker sig stadig..

Mann skal i w98 selv angive at fildeling skal bindes til tcp/ip.
Og aktivere "deling af filer og mapper".

Mvh Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-03 11:55

Mike skrev:

>Hvordan "Sætter man det op på det netværkskort man skal bruge?!
>Jeg har nemlig tilføjet protocol'en TCP/IP... Men den brokker sig stadig..

Har du tildelt computerne LAN-numre og samme workgroup?

--
Bertel

Fra : Mike

Dato : 05-10-03 12:51

Alle 3 pc'er har samme workgroup..
Hvad mener du med Lan Numre?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-03 13:23

Mike skrev:

>Alle 3 pc'er har samme workgroup..
>Hvad mener du med Lan Numre?

De skal tildeles IP-numre fra en af de puljer der er reserveret
til LAN.

--
Bertel

Fra : Mike

Dato : 05-10-03 14:22

Jeg har reserveret: "192.168.1.xxx" til lan?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-03 17:19

Mike skrev:

>Jeg har reserveret: "192.168.1.xxx" til lan?

Så kan jeg ikke gætte hvor det går galt.

--
Bertel