asus a7v bundkort problem:vil ikke starte ~
Fra : rosenlund

Dato : 04-10-03 16:37

Hejsa.

Hvad gør man ved en pc med et asus a7v bundkort og win 98 se der kun når til
opstarten af win 98 før den låser?

Inde i biosen under BOOT skriver den NONE ud for både Hard drive og Atapi
Cd-rom felterne og og norton ghost kan heller ikke finde cd-rom drevet, da
jeg prøvede at installere et image.

Er det bundkortet der er kaput, da jeg dårlig kan forestille mig at både
harddisk og cd-rom drev er stået af samtidig?

på forhånd tak

Kim

Fra : Leony

Dato : 04-10-03 19:46

"rosenlund" <kra@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Inde i biosen under BOOT skriver den NONE ud for både Hard drive og
> Atapi Cd-rom felterne og og norton ghost kan heller ikke finde cd-rom
> drevet, da jeg prøvede at installere et image.

Har du prøvet at auto-detecte IDE enhederne?
Har du prøvet at cleare cmos vha junper på bundkortet?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-10-03 21:37

rosenlund skrev :
> [...]
>
> Er det bundkortet der er kaput, da jeg dårlig kan forestille mig at både
> harddisk og cd-rom drev er stået af samtidig?

Der er to controllere på bundkortet - bruger du ATA66 controlleren - det er
default!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Birger

Dato : 15-10-03 06:39

Det kunne også være batteriet, det var det på mit eget a7v
Hilsen Birger