Skærme
Fijala 3554
Sære gråtoner på fladskærm
Fra : Vestman

Dato : 04-10-03 13:24

Hej!

Jeg har en Packard Bell-pc m. denne monitor:
17" SlimView 727 Packard Bell

Begge er ikke engang 3 måneder gamle. Jeg ved at man skal passe på en
TFT-skærm, og har derfor valgt skærm-stand by efter kun 5 min ikke-brug.

Visse gråtoner er, fra den ene dag til den anden, begyndt at vises som en
underlig blå tone. I det hele taget er der dog flere mellemtoner som ser
forvanskede ud.

Jeg har forsøgt mig med "Adobe Gamma"-indstillingerne i mit grafikkort -
uden held, og her er data på selve grafikkortet:

"Grafik Processor Egenskaber
Grafik Kort nVIDIA GeForce4 MX (Leadtek WinFast ?????)
GPU Kode Navn NV17
PCI Enhed 10DE / 0173
Transistorer 29 million
Proces Teknologi 0.15u
Bus Type AGP
Hukommelses Størrelse 64 MB
GPU Hastighed 250 MHz
RAMDAC Hastighed 350 MHz
Pixel Forbindelser 2
TMU per Forbindelse 2
Vertex Shaders Ikke Understøttet
Pixel Shaders 1 (v0.5)
DirectX Hardware Understøttelse DirectX v7.0
Pixel Fillrate 500 MPixel/s
Texel Fillrate 1000 MTexel/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type DDR
Bus Bredde 64 bit
Virkelig Hastighed 166 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed 333 MHz
Båndbredde 2664 MB/s"

- og her på selve skærmen:

"Monitor Egenskaber
Monitor Navn Monitor SlimView 727 Packard Bell [NoDB]
Monitor ID NCI5018
Model SlimView727
Produktions Dato Uge 18 / 2003
Serie Nummer 250110563029
Max. Synligt Display 33 cm x 27 cm (16.8")
Billed Forhold 4:3
Horisontal Frekvens 31 - 80 kHz
Vertikal Frekvens 56 - 75 Hz
Gamma 2.20
DPMS Mode Understøttelse Standby, Suspend, Active-Off"

What to do?

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : David T. Metz

Dato : 09-10-03 00:55

Vestman skriblede:
> [...]

> Visse gråtoner er, fra den ene dag til den anden, begyndt at vises
> som en underlig blå tone. I det hele taget er der dog flere

Tjek kablet. Hvis det er muligt prøv med et andet (lån dig frem fx). Ellers
reklamer til forhandleren.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Vestman

Dato : 09-10-03 07:22

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Tjek kablet. Hvis det er muligt prøv med et andet (lån dig frem fx).
Ellers
> reklamer til forhandleren.

Sjovt du lige svarer i nat. Ikke længe før dit indlæg, kiggede jeg i denne
NG og så at der stadig ingen repons var. Æv... Google havde jo ikke gjort
mig klogere, så jeg besluttede at jeg ville ringe til leverandøren her til
morgen.

Men inden da, kom jeg i tanke om indstillingerne på selve monitoren....
fifle-fifle... "Nulstil" - hvad betyder det mon?...

Behøver jeg sige mere?

--
Venligst,
Lars Vestman