Hvilken støvsuger ?
Fra : Ulrik

Dato : 04-10-03 08:36

Hej

Vi skal snart købe en ny støvsuger.
Jeg overvejer en Dyson eller en af de større Nilfisk modeller.
Er der nogen der har erfaring med Dyson eller andre støvsugere ?
Får man noget ud af at købe en Dyson, den er trods alt lidt dyrere end de
fleste andre modeller ?

Gode råd modtages.
Mvh Ulrik

Fra : Johnt

Dato : 04-10-03 11:06

> [...]
> Er der nogen der har erfaring med Dyson eller andre støvsugere ?
> Får man noget ud af at købe en Dyson, den er trods alt lidt dyrere end de

Køb en Miele. God kvalitet. God sugeevne.
Det vil du ikke fortryde.

Se evt. test her:
http://www.fi.dk/test/elapparater/stoevsugere_2003/

Hilsen

Johnt

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 04-10-03 13:38

Johnt wrote:

> Køb en Miele. God kvalitet. God sugeevne.
> Det vil du ikke fortryde.

Ja, og så gør den rent hele livet. Dejligt nemt :)
Automatikken holdt dog op med at virke da min kone rejste for et par år
siden ;)

Seriøst: Miele er et godt valg. Robust og effektiv.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 04-10-03 18:19

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> wrote in message

> Ja, og så gør den rent hele livet. Dejligt nemt :)
> Automatikken holdt dog op med at virke da min kone rejste for et par år
> siden ;)

Hehe, den slags kan heldigvis skiftes meget billigt, og så kører den sgu
igen.

Nicolai

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-10-03 22:00

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@fjernmigsol.dk> skrev i en meddelelse

> "Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> wrote in message

> Hehe, den slags kan heldigvis skiftes meget billigt, og så kører den sgu
> igen.

Hvad kan skiftes billigt?
Automatikken
Konen
Eller er det mon støvsugeren du mener

BTW, Miele er et godt valg, synes jeg.

mvh Uffe Bærentsen

Fra : Bent

Dato : 05-10-03 09:16

Selv Dyson har et filter, det stopper jo også til.
Køb en centralstøvsuger. Den sidder i garagen e lign, så propper du bare en
lang slange i et udtag i stuen. Du slipper for larm, poser, filtre, støv
fra udblæsningen og du slipper for at slæbe på maskinen.

Ulempen er prisen: 5000kr. Se:
http://www.stoevsugercenteret.dk/

Fra : Michael DK

Dato : 04-10-03 17:36

Vi har en Dyson, og den er helt kanon. Meget bedre end det skrammel med
poser. Især hvis du har dyr der fælder.

Dyson suger med samme kraft hele tiden (indtil den er fuld), mens én med
pose får formindsket sugekraft næsten med det samme, i takt med at
støvkornene fylder hullerne i posen.

Mvh
Michael

Fra : Ivar

Dato : 04-10-03 22:32

Michael DK skrev:
> Vi har en Dyson, og den er helt kanon.

Jeg har kun dårlige erfaringer med Dyson (første model). Ustandselig
forstoppelse i den snørklede vej fra mundstykke til beholder.

Ivar

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 05-10-03 08:16

Michael DK wrote:
> [...]
>
> Dyson suger med samme kraft hele tiden (indtil den er fuld), mens én
> med pose får formindsket sugekraft næsten med det samme, i takt med at

Hej Michael.
Nå der er også en smart sælger der har taget r.... på dig. Glemmer aldrig da
min søn fik demonstreret dyret. Der blev brugt bl.a. stålkugler og
kaffefiltre for at demonstrere hvor effektiv den var. Først skulle han
støvsuge et lille område med deres egen udtjente, dernæst viste sælgeren,
ved hjælp af et kaffefilter indskudt i slangen, hvor meget vidunderet kunne
hente op fra tæppet. Efter at have støvsuget det samme område det meste af
en time for at vise vidunderets fortræffeligheder, tog min søn den udslidte,
satte kaffefilteret mellem og kunne stadig hente snavs op fra tæppet. De
hørte aldrig mere til den sælger. . Nå, men tro kan jo flytte bjerge.
Ebbe

Fra : Christel C

Dato : 05-10-03 11:06

Ja, jeg har ikke tænkt mig at rose hverken Miele eller andre dyre mærker...
Vi har lige købt en Ide-line støvsuger i Bilka med 2 vaskbare genbrugsposer,
1750 W og sugeevne ved mundstykket 350 W den er på tilbud til 500 kr. og den
er forbavsende god.
Christel