Kan man sætte switch på en udgang på en ro~
Fra : Jens Sloth

Dato : 03-10-03 13:11

Kan man sætte en switch på en udgang på en router? (hvis feks der skal 6
pcer på nettet)

Har fast IP.

Fra : Thomas Demant

Dato : 03-10-03 13:25

> Kan man sætte en switch på en udgang på en router? (hvis feks der skal 6
> pcer på nettet)
Jeps. En router har indbygget en DHCP server, som der uddeler lokale IP
adresser (altså til dine 6 computere), så de alle sammen kan komme på
nettet.
Ganske simpelt :)

Thomas Demant

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-10-03 14:01

Jens Sloth wrote:
> Kan man sætte en switch på en udgang på en router? (hvis feks
der
> skal 6 pcer på nettet)

Ja - sagtens - og hvis en switch ikke er nok, så sætter man bare
flere sammen. så du kan godt begynde at fylde huset med PC'er

> Har fast IP.

Det er så underordnet i denne sammenhæng - men helt fint, hvis du
skal have en server kørende.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Henrik Petersen

Dato : 03-10-03 14:44

"Jan Vestergaard" <jan@nomailjve.dk> skrev i en meddelelse
> Ja - sagtens - og hvis en switch ikke er nok, så sætter man bare
> flere sammen. så du kan godt begynde at fylde huset med PC'er

Mener nu at man max kun kan have 2 switse efter hinanden.....er dette ikke
korekt?
henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-10-03 15:04

"Henrik Petersen" <iskold@boparken.dk> wrote in message news:bljuf7$ffh$1@news.cybercity.dk...

> Mener nu at man max kun kan have 2 switse efter hinanden.....er dette ikke
> korekt?

Det er vist kun hub´s hvor det er gældende

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 03-10-03 15:08

> Mener nu at man max kun kan have 2 switse efter hinanden.....er dette
ikke
> korekt?

Nej. Det er ikke korrekt!

Niels Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-10-03 15:13

Jens Sloth skrev:

>Kan man sætte en switch på en udgang på en router? (hvis feks der skal 6
>pcer på nettet)

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener. Rækkefølgen skal være:

internet ----- router ----- switch --- (mange linjer) --- pc

--
Bertel

Fra : Henrik Petersen

Dato : 03-10-03 17:50

> Jens Sloth skrev:
> internet ----- router ----- switch --- (mange linjer) --- pc

Hej
Jeg mener internet--> router--> swits--> swits--> pcér
henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-10-03 21:32

Henrik Petersen wrote:
> Hej
> Jeg mener internet--> router--> swits--> swits--> pcér
> henrik

Den er også OK !

Jan

Fra : Henrik Petersen

Dato : 03-10-03 23:00

"Jan Vestergaard" <jan@nomailjve.dk> skrev i en meddelelse

Jeg mener internet--> router--> swits--> swits--> swits-->pcér ikke ville
virke, når der er 3 switse efter hinanden
henrik

Fra : Stefan

Dato : 03-10-03 23:15

> Jeg mener internet--> router--> swits--> swits--> swits-->pcér ikke ville
> virke, når der er 3 switse efter hinanden
> henrik

Der er ikke nogen begrænsninger for hvormange switches du kan have i en
kæde.
Personligt har jeg prøvet til et netparty at have 8 i en lang kæde uden
problemmer.
Det er nu godt nok ikke er så smart, det smarteste i det tilfælde er at
sætte den ene switch som backbone for de andre 7, men det er en helt anden
snak.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-10-03 09:04

On Sat, 4 Oct 2003 00:14:50 +0200, "Stefan"
<stefan@scttransport.dk> wrote:

> Der er ikke nogen begrænsninger for hvormange switches du kan have i en
> kæde.

En begrænsning er der nu, men den er ret høj, og den afhænger af
hvordan setup'et er skruet sammen, bla. om der er redundante veje
rundt i nettet.

> Personligt har jeg prøvet til et netparty at have 8 i en lang kæde uden
> problemmer.

Kønt er det ikke, men det kan da godt virke.

> Det er nu godt nok ikke er så smart, det smarteste i det tilfælde er at
> sætte den ene switch som backbone for de andre 7,

Nemlig.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-10-03 23:16

On Sat, 4 Oct 2003 00:00:09 +0200, "Henrik Petersen"
<iskold@boparken.dk> wrote:

> Jeg mener internet--> router--> swits--> swits--> swits-->pcér ikke ville
> virke, når der er 3 switse efter hinanden

Jo, man kan godt koble tre switche efter hinanden.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-10-03 11:58

Henrik Petersen wrote:
> Jeg mener internet--> router--> swits--> swits--> swits-->pcér ikke
> ville virke, når der er 3 switse efter hinanden
> henrik

Som du blev svaret i går - JO - det vil virke også - og også med 10 switche.

Jeg kender ikke grænsen, men den er ret høj.

Jan

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 04-10-03 12:25

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse

> Som du blev svaret i går - JO - det vil virke også - og også med 10
switche.

> Jeg kender ikke grænsen, men den er ret høj.

Der foresvæver mig noget om den gamle 5-4-3 regel,
men det er måske ikke noget man skal regne med mere ?

MvH
Søren Steinmetz

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-10-03 13:51

Søren Steinmetz wrote:
> Der foresvæver mig noget om den gamle 5-4-3 regel,
> men det er måske ikke noget man skal regne med mere ?

Som en har nævnt tidligere i tråden, så fungerer det fint med 8 switche
efter hianden.

Email: jan@nospamjve.dk Web: www.jve.dk
Usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-10-03 20:58

On Sat, 4 Oct 2003 13:24:53 +0200, "Søren Steinmetz"
<steine@reopos.dk> wrote:

> Der foresvæver mig noget om den gamle 5-4-3 regel,

Det gælder kun for repeatere (hubs), ikke broer (switche).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 04-10-03 21:41

> Det gælder kun for repeatere (hubs), ikke broer (switche).

Doh, rigtigt tak Asbjørn.

MvH
Søren Steinmetz