css: opacity hjælp tak!
Fra : Brian \(Guruen\)

Dato : 02-10-03 16:31

Første gang jeg prøver den her NG, håber der er nogle der kan hjælpe..
Jeg har et mindre problem som jeg ikke kan løse, eller ved om det
overhovedet kan løses..

Jeg har lavet en tabel som er halvgennemsigtig pga. baggrundsbillede.
Problemet er nu at alt jeg smider i den boks også bliver gennemsigtig. Kan
det ikke lade sig gøre at det kun er selve 'baggrundstabellen' som er
gennemsigtig og alt indhold i den bliver normalt?
Ved ikke hvad man plejer at gøre herinde.. men nu prøver jeg at copy'n'paste
koden ind...

Mvh Brian

uddrag af css stylesheet:
td.boks { font-family: Bookman Old Style, Arial; font-size: 10pt; color:
#000000; background-color: #D6D6D6; filter:
progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(opacity=80); -moz-opacity: 0.8;
border: 1px solid #000000;}
td.solidtitel { font-family: Bookman Old Style, Arial; font-size: 10pt;
color: #000000; background-color: #FFFFFF; border: 1px dashed #000000;
filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(opacity=100); -moz-opacity:
1.0;}
td.ingenkanter { font-family: Bookman Old Style, Arial; font-size: 10pt;
color: #000000; background-color: #D6D6D6; filter:
progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(opacity=100);; -moz-opacity: 1.0;
padding-left: 5px; padding-top: 1px;}

Uddrag af html:

titel her
bla bla bla bla...

Fra : Lobais

Dato : 02-10-03 20:47

<snip rigtigt meget>

Du skulle tage at sende et link, mn prøv noget lignende:
genemsigtig:0%;">blablabla</div>

Bør laves med right margin

Cellpadding m.v. bør laves med css, og så bør du sætte " om alle væredier.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian \(Guruen\)

Dato : 02-10-03 21:17

Ok... det gør jeg så lige... http://www.geez.dk/v5/
Og det med div og span fik jeg ikke lige meningen med.. Det er ikke så meget
teksten som er problemet.. men som du/I kan se så er det
billederne som er gennemsigtige.. Og det ser ikke lige så fedt ud... så hvis
jeg bare kunne få dem som normal så ville det være fedt..
Og ja cellpadding osv. bør laves med css, problemet er bare at jeg har så
mange forskellige indstillinger der at det typisk ikke kan betale sig.. Men
jeg må nok hellere lige kigge på det..

Og tag jer ikke lige af hvis det hele ser lidt rodet ud med koden... Jeg har
først sat det op idag og ikke fået ryddet op endnu... ;)

Fra : Lars Kjærsgaard

Dato : 03-10-03 12:04

Heller ikke i min browser - IE6.

Det ser fuldstændig ud som det du bestiller!!!

Lars

Fra : Brian \(Guruen\)

Dato : 03-10-03 15:51

"Lars Kjærsgaard" <lk@skivehs.dk> wrote in message
> Heller ikke i min browser - IE6.
>
> Det ser fuldstændig ud som det du bestiller!!!

Jeg har selv IE6 og der er billederne godt nok gennemsigtige. Det kan måske
være lidt svær at se, da opacity er sat til 80. Men hvis man kigger under
info kan man se det forholdsvis nemt. (opl. 1024x768)

Jeg har lige taget et screenshot af hvordan det ser ud i min IE6
www.geez.dk/v5/screenie.jpg

Og sorry mine dårlige citeringer.. ;) er helt ny med NG... håber folk
overlever til jeg har lært det..

Mvh Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-10-03 10:29

Brian (Guruen) skrev:

> Ok... det gør jeg så lige...

Hvad gør du så lige?

Det er svært at se når du citerer i bunden.

> Og det med div og span fik jeg ikke lige meningen med.. Det er
> ikke så meget teksten som er problemet.. men som du/I kan se
> så er det billederne som er gennemsigtige..

Ikke i mine browsere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen