Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
cm på en 15" og en 17"
Fra : Peter Holm

Dato : 02-10-03 13:54

HI!

kan nogen nemt fortælle mig hvor mange cm skærmbilledet er diagonalt på en
15" og en 17" ?

Peter Holm
phc*REMOVETHIS*@stofanet.dk

"I met someone who looks a lot like you
She does the things you do
But she is an IBM." ELO 1981

Fra : JK

Dato : 02-10-03 14:04

On Thu, 2 Oct 2003 14:54:01 +0200, "Peter Holm"
<phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote:

>HI!
>
>kan nogen nemt fortælle mig hvor mange cm skærmbilledet er diagonalt på en
>15" og en 17" ?

Det er 2,54 cm gange henholdsvist 15 og 17.

mvh

John

Fra : Peter Holm

Dato : 02-10-03 14:07

JK wrote:

> Det er 2,54 cm gange henholdsvist 15 og 17.

tak

Peter

Fra : Unge Petersen

Dato : 03-10-03 00:09

Bortset fra når man taler om CRT skærme - så skal man vist lige trække et
par centimeter fra - i hvert fald hvis man tænker på den del af skærmen der
er synlig. Min 17" skærm måler således i det synlige areal 40 cm, selvom den
burde måle 43,18 cm. For TFT holder det angivne antal tommer vist altid
stik.

Mvh. Rune