Hvem skal befolke tusindsårsriget?
Fra : jørgen

Dato : 30-09-03 16:14

Hvem skal være indbyggere i tusindsårsriget? de som er blevet frelst på
jorden efter bortrykkelsen?
Vil alle indbyggere i tusindårsriget være født påny og tilbede Gud, eller
vil der også være synd?

mvh jørgen.

Fra : Vidal

Dato : 01-10-03 21:08

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvem skal være indbyggere i tusindsårsriget? de som er blevet frelst på
> jorden efter bortrykkelsen?

Det står Åbenbaringen 20:4 at det er

"deres Sjæle, som vare halshuggede for Jesu Vidnesbyrds
og for Guds Ords Skyld, og dem, som ikke havde tilbedt;
Dyret eller dets Billede og ikke havde taget Mærket på
deres Pande og på deres Hånd;"

- der skal med i den første genopstandelse og være konger
med Jesus i 1000 år. Altså martyrerne og dem, der undgår
at tilbede eller give efter for dyret, når det træder frem.

> Vil alle indbyggere i tusindårsriget være født påny

Ja, sandsynligvis. Men det fremgår ikke helt tydeligt, om
alle vil blive slået ihjel i de apokalyptiske begivenheder,
der omtales i Johs. Åbenbaring, altså inden den første
opstandelse.

> og tilbede Gud,

Ja, sandsynligvis.

> eller vil der også være synd?

Ja, sandsynligvis. Man vil stadig leve på almindelige
jordiske vilkår. Ihvertfald vil synden kunne genoplives,
når de tusind år er omme, så mon ikke man i de 1000
år vil kunne opleve et gradvist frafald, der så kulminerer,
når Satan igen træder frem.

Det er sådan jeg må forstå, det der står om det i Åbenbaringen.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

--
Hent biblen her - og læs den selv. Er Gud død - læs hvad Nietzsche mener.
Siger Darwin, vi nedstammer fra aberne? Siger den moderne fysik noget