Figentræ
Fra : Martin Petersen

Dato : 30-09-03 13:24

Hejsa...

Skal jeg gøre noget specielt ved mit figentræ her op til efteråret? Det står
i en pænt stor potte.

- Martin

Fra : Ole

Dato : 30-09-03 18:45

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa...
>
> Skal jeg gøre noget specielt ved mit figentræ her op til efteråret? Det
står
> i en pænt stor potte.
>
> - Martin

Hej Martin

Det skal i hvert fald ikke stå et sted hvor det bliver for koldt, mit står
op af en sydendt mur, og de grene, der stikker væk fra muren brænder hyppigt
af i frostvejr, men træet har da ovelevet indtil videre.
Jeg ved ikke om det betyder noget at jorden i potten fryser til hvis det
blive meget koldt.

hilsen
Ole

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-09-03 19:46

Ole (olepedersen@ofir.dk) skrev følgende:
> [...]
> videre.
> Jeg ved ikke om det betyder noget at jorden i potten fryser til hvis

Jeg regner med at stille det frostfrit til vinter, men jeg tænkte på om jeg
skulle beskære det?

- Martin

Fra : Ole

Dato : 01-10-03 14:24

Jeg regner med at stille det frostfrit til vinter, men jeg tænkte på om jeg
skulle beskære det?
Martin

Jeg har altid beskåret mit i foråret for bedre at kunne se hvad der er
frostskadet.
Men det kan jo være du har bedre kontakt med vejrguderne end jeg har, i
hvert fald kan jeg ikke huske at jeg nogen sinde er sluppet for at skære
lidt frostskadet af om foråret.

Ole

Fra : Jens Solvang

Dato : 13-10-03 21:35

Problemet er at samtidig med at man klipper ned, så klipper man også væk.
Hilsen Jens Solvang