MS Windows
briani 27239
Windows XP
Fra : Frank Hjorth Laursen

Dato : 30-09-03 08:25

Hej gruppe

jeg har et lille problem, mit XP er begyndt at give vildt mange problemer og
jeg ville gerne formater mine harddiske, men XP er ikke men synes ikke at
jeg skal have lov, er der nogle der kan hjælpe mig????

Jeg har 2 harddiske en på 20 gb og en på 80 gb, den på 20 gb er primær, og
der lkigger styre systemet også.

Kan man formater den ene(den på 20 gb) uden at miste den anden ?? eller skal
man formater dem begge 2 ??

frank

Fra : Kim

Dato : 30-09-03 08:45

"Frank Hjorth Laursen" <frank.laursen@mail.dk> skrev
> Kan man formater den ene(den på 20 gb) uden at miste den anden ??

Ja.

> eller skal man formater dem begge 2 ??

Nej.

Boot op fra CD-rom via bios indstilling.
Lav en installastion af xp igen på den på 20 gb med XP install CD-rom'en.
Vælg den på 20 gb (helst C:\ ) til en ny XP installastion, så formaterer den
automatisk ved dette valg de 20 gb uanset om det er nfts eller fat32.
Mvh Kim

Fra : Edmund

Dato : 30-09-03 19:57

Kim skrev:

> [...]
> CD-rom'en. Vælg den på 20 gb (helst C:\ ) til en ny XP installastion,
> så formaterer den automatisk ved dette valg de 20 gb uanset om det er

Den formaterer da ikke automatisk, man skal vælge at slette partitionen
først

--
Mvh Edmund

Fra : Kim

Dato : 01-10-03 06:20

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev

> Den formaterer da ikke automatisk, man skal vælge at slette partitionen
> først

Det skriver jeg jo også...( ved dette valg, at formatere...)
Desuden står det jo klart og tydligt så man kan læse det
når man kører install af XP, ik ?
Mvh Kim