ssh problemmer
Fra : Martin Mathiassen

Dato : 30-09-03 08:03

jeg har et stort problem jeg kan ssh fra maskinen men ikk til maskinen der
får jeg timeout before authentification
det er en Freebsd 5.1 box der er problemmer med
er der nogen der har en ide hvad der går galt
MVH
Martin Mathiassen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-09-03 10:13

On Tue, 30 Sep 2003 09:03:20 +0200, Martin Mathiassen wrote:

> jeg har et stort problem jeg kan ssh fra maskinen men ikk til maskinen der
> får jeg timeout before authentification
> det er en Freebsd 5.1 box der er problemmer med
> er der nogen der har en ide hvad der går galt

Prøv at starte med at lave en telnet til port 22, for at se om din server
overhovedet svarer på ssh porten. Hvis du får reply, typisk ligesom:

Connected to host.domain.dk.
Escape character is '^]'.
SSH-1.99-OpenSSH_3.4p1

Så prøv at tilføje -v (eller -v -v) på din ssh kommando:

ssh -v -v host.domain.dk

Og se om der er nogen problemer der. Hvis din maskine ikke svarer på port
22, så prøv evt. at gøre det fra maskinen selv, dvs: telnet localhost
22, hvis der svares der, så må du have en firewall eller lign. der
blokere for port 22. Hvis der heller ikke svares på localhost, så er det
simpelthen fordi din server ikke er startet, på linux vil følgende
starte serveren: /etc/init.d/ssh start, kan ikke huske om FreeBSD har
samme konvention ang. startup scripts

Mvh
Thomas

Fra : Alex Holst

Dato : 30-09-03 12:28

Thomas Rasmussen <simpsons@invalid.kom.auc.dk> wrote:
> Connected to host.domain.dk.
> Escape character is '^]'.
> SSH-1.99-OpenSSH_3.4p1

Selvfølgelig er det en fra AUC der poster et SSH protokol snippet med en
så gammel OpenSSH.