Zonealarm/e-mail problem
Fra : Jane

Dato : 29-09-03 18:56

Efter at jeg har skiftet bundkort + CPU er jeg begyndt at få følgende
meddelse fra Zonsalarm, og især når jeg skal hente e-mail

"The firewall has blocked internet access to 193.162.153.164 (DSN) from
your cumputer" (Andre gange samme tekst men "access to 193.162.146.9 (DSN))

Den når at hente e-mail fra tele2 samt min kones e-mail fra vores hotel
Dandomain, "jane@navn.dk" men mine e-mail fra samme hotel "hans@navn.dk"
bliver blokeret.

Vi har 2 cumputer, og det er samme version af Zonealarm/ og mail client i
dem begge, og der har aldrig været nævnte problemer med nogen af dem, og
den cumputer der ikke har fået udskiftet bundkortet, kan vi stadig hente e-
mail på uden nævnte problemer.

Når jeg ser på instillingerne i Zonealarm, på begge cumputer, mener jeg de
er helt identisk, men måske overser jeg noget.

Hvis jeg slår zonealarm fra, kan jeg godt hente alle e-mail, så det må vel
være Zonealarm, der er problemer med.

System
Windows 98se, Router D-Link 6o4, Outlook Explore, Netscape mail,
MailWasher.

Jeg er ikke skrap til dette her, så jeg vil blive glad, hvis der er nogen,
som har en ide om, hvordan jeg kan løse problemet

Venlig hilsen
Hans

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-09-03 00:49

Jane skrev:

> "The firewall has blocked internet access to 193.162.153.164 (DSN)

Det er TDCs navneserver 3, den vil du ikke blokere for. Den bruges til
at oversætte domænenavne til IP-adresser.

> from your cumputer" (Andre gange samme tekst men "access to
> 193.162.146.9 (DSN))

Det er aix1 hos TDC, den vil du sikkert heller ikke blokere for, selvom
jeg ikke aner hvad den laver.

> Jeg er ikke skrap til dette her, så jeg vil blive glad, hvis der er
> nogen, som har en ide om, hvordan jeg kan løse problemet

Overvej at afinstallere programmet. Du kan læse en hel masse om det i
gruppens OSS:

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#firewall

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-09-03 12:51

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Det er aix1 hos TDC, den vil du sikkert heller ikke blokere for, selvom
> jeg ikke aner hvad den laver.

Den er DNS server, jeg ved ikke, om den laver andet.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Jane

Dato : 30-09-03 18:58

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in

Mange tak for info, måske kan jeg få lidt mere hjælp til følgende.

> Det er TDCs navneserver 3, den vil du ikke blokere for. Den bruges til
> at oversætte domænenavne til IP-adresser.
Hvordan får jeg så Zonealarm til ikke at bloker for TSCs navneserver?

> Det er aix1 hos TDC, den vil du sikkert heller ikke blokere for, selvom
> jeg ikke aner hvad den laver.
Samme spørgsmål her, hvordan?

> Overvej at afinstallere programmet. Du kan læse en hel masse om det i
> gruppens OSS:

Har da også nu overvejet det, efter at have læst nedenstående link.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-09-03 23:36

Jane skrev:

> "Peder Vendelbo Mikkelsen" wrote

> Hvordan får jeg så Zonealarm til ikke at bloker for TSCs navneserver?

Aner det ikke, jeg bruger ikke programmet.

> Har da også nu overvejet det, efter at have læst nedenstående link.

Det vil i alt fald løse problemet med det samme.