Redhat-opstartsproblemer
Fra : Vigand

Dato : 29-09-03 15:28

"Linux? Det skal jeg da også prøve!" tænkte jeg. Jeg hentede og installerede
vers. 9. Selve installationen forløb fint, men allerede første gang den
booter systemet op, kommer følgende fejl:

---
[<c0105000>] stext [kernel] 0x0 (0xc0343fe0))
Code: 0f 0b e2 03 3f 4b 25 c0 e9 bd fd ff ff 90 55 89 e5 57 89 d7
<0> Kernel panic: Aiee, killing interrupt handler!
In interrupt handler - not syncing
---

Mit system består af følgende:
ASUS A7V133
AMD XP1600+
512MB PC133 RAM
Seagate Baracuda Barracuda 7200.7 80GB (ST380011A)
SB Audigy 2
Logitech Mouseman Wheel (USB)
Logitech Cordless Keyboard (USB)

For at have mulighed for at køre både WinXP og Linux har jeg installeret
BootMagic (fra Powerquest Partition Magic 8). Jeg har delt harddisken op i
60 gb til XP og de sidste 20 til Linux. Jeg går ikke ud fra, at dette kan
være problemet, da den fint finder Linux-partionen og den begynder da også
at indlæse Linux, men da den når til cups init, så kommer ovenstående fejl.

Har nogen et bud på, hvad der kan være galt? Som det sikkert fremgår er jeg
ret ny i Linux-faget, men meget villig til at lære

På forhånd tak!

-Vigand-

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 29-09-03 16:39

Vigand wrote:
> [<c0105000>] stext [kernel] 0x0 (0xc0343fe0))
> Code: 0f 0b e2 03 3f 4b 25 c0 e9 bd fd ff ff 90 55 89 e5 57 89 d7
> <0> Kernel panic: Aiee, killing interrupt handler!
> In interrupt handler - not syncing

Man skal fodre disse tal ind i et specielt program for
at se, hvor kernen crasher.

> ... men da den når til cups init, så kommer ovenstående fejl.

cups er printerserveren. Har du defineret en printer i Linux?

Måske er den ikke glad for, hvordan din parallelport er konfigureret.
Kan du pille i BIOS opsætningen og se, om det gør nogen forskel?

Crasher den altid det samme sted, når den booter?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Vigand

Dato : 29-09-03 17:08

Mogens Kjaer wrote:
> cups er printerserveren. Har du defineret en printer i Linux?
>
> Måske er den ikke glad for, hvordan din parallelport er konfigureret.
> Kan du pille i BIOS opsætningen og se, om det gør nogen forskel?

Mærkeligt. Jeg har ikke installeret nogen printer. Jeg prøver at disable
printerporten i BIOS og ser om det afhjælper problemet.

> Crasher den altid det samme sted, når den booter?

Ja :(

-Vigand

Fra : Vigand

Dato : 29-09-03 17:54

Vigand wrote:

> Mærkeligt. Jeg har ikke installeret nogen printer. Jeg prøver at
> disable printerporten i BIOS og ser om det afhjælper problemet.

Det hjalp desværre ikke en fløjtende fis at disable printerporten. Den
nøjagtigt samme fejl bliver ved med at opstå samme sted. :(

-Vigand-

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 18:40

"Vigand" <vigand@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ret ny i Linux-faget, men meget villig til at lære

Prøve at finde hjælp på www.linuxin.dk der er de meget flinke til at hjælpe
MVH
Futte