Hvad er jeres mening om Opera browser
Fra : Jan

Dato : 29-09-03 09:51

Hejsa
Vil bare lige høre hvilke fordele og ulemper der er ved Opera sat op mod Explorer 6.0

Mvh

Jan

--
Composed with Newz Crawler 1.5 http://www.newzcrawler.com/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-09-03 10:53

Jan skrev:

> Vil bare lige høre hvilke fordele og ulemper der er ved Opera
> sat op mod Explorer 6.0

Her er en kort oversigt fra en der foretrækker en helt tredje
browser (Mozilla):

Fordele ved IE6:
- Gratis
- Helt integreret med Windows (bl.a. eneste mulighed for at benytte
Windows Update)
- Praktisk taget alle sider er testet med IE6 - dermed skal man
ikke bekymre sig om hvorvidt en side nu vil fungere med browseren.

Ulemper ved IE6:
- Sårbar for virusangreb (risikoen mindskes dog kraftigt ved at
benytte Windows Update konsekvent)
- På mange områder en gammeldags browser. Der mangler "tabbed
browsing", indbygget pop op-stopper, type ahead-find, mouse-
gestures - og en del muligheder for personlig tilpasning.

Fordele ved Opera (7.20)
- Lynhurtig
- Stærk understøttelse af moderne webstandarder
- Rig mulighed for personlig tilpasning
- User mode (man kan vælge at override fx udvalgte css-
informationer)
- Link-oversigt
- Find as you type
- Mouse-gestures

Ulemper ved Opera
- Flere sider vises ikke korrekt (fx jubii.dk)
- Koster penge hvis man vil slippe for reklamer (selv om reklamerne
egentlig ikke generer mig så meget, er den plads de optager
irriterende)

En hel del af fordele/ulemper ved Opera deles af Mozilla som er min
foretrukne browser. Den har lidt flere fordele hvis man selv
forfatter hjemmesider - bl.a. DOM inspector, checky-plugin,
livehttpheaders-plugin og view selection source (med farvekodning).
Mozilla er til gengæld tungere end Opera og har ikke Operas fine
user mode. Og så er Mozilla jo et gratisprodukt uden reklamer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 29-09-03 11:41

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-09-03 12:00

Christian Bohr-Halling skrev:

> I 7.20 er det faktisk endnu mindre en ulempe end tidligere, da
> man nu via Google kan vælge at få relevante Google-søgninger
> og relevante reklamer i forhold til den side, man er på.

Hvis det ellers virker, er det genialt. Men jeg har ikke kunnet se
nogen forskel fra tidligere mht. reklamer. Hverken når jeg browser
på store sites hvor jeg går ud fra at der er reklamer, eller når
jeg søger på Google.

[tester igen]
Nå - på cnn.com virkede det. Men jeg mangler stadig at se det
fungere på en dansk side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 29-09-03 14:42

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-09-03 14:51

Christian Bohr-Halling skrev:

> Det er nok til nu sproget, der er problemt. Det virker på
> http://bscw.ruc.dk/

Til nu sproget?
--
Jens Gyldenkærne Clausen