font, bold og italic
Fra : Peter Hansen

Dato : 28-09-03 21:26

Jeg har to tags jeg kan administrere: <b> og <i>
Jeg ved det er muligt udfra disse to tags at ændre skrifttypen og har set
det og gjort det men hvordan?
Jeg havde forestillet mig noget med fx:

<b font face"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"> testing </b>

men selvfølgelig virker det ikke - hvordan?

Hilsen fra Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-03 22:22

"Peter Hansen" <wont@tell.you> skrev :

> [...]
>
><b font face"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"> testing </b>
>
>men selvfølgelig virker det ikke - hvordan?

Hvis du vil bruge det gl.dags font face, anbefales ikke, så

Du bør bruge css i stedet for.

font-weight: bold; font-style: italic>Tekst skrevet med fed og
kursiv</p>

Css kan mere praktisk skrives i head, kig på
http://html.dk/tutorials/css/.

Du vil blive glad for at lære at bruge css.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-03 22:31

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev :

>font-weight: bold; font-style: italic>Tekst skrevet med fed og
>kursiv</p>

Ups, der en fejl skal være

Fra : Peter Hansen

Dato : 28-09-03 23:37

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Ups, der en fejl skal være
> font-weight: bold; font-style: italic">Tekst skrevet med fed og
> kursiv</p>

Min pinte var jo at jeg kun havde de to overnævnte tags som mulige ( <b> og
<i> ) - skrev jeg det ikke tydeligt nok ?

Fra : Peter Hansen

Dato : 28-09-03 23:39

"Peter Hansen" <wont@tell.you> wrote in message

> [...]
og
> <i> ) - skrev jeg det ikke tydeligt nok ?

Jeg tror jeg lød lidt sur - det er jeg imidlertid ikke... men kan man ikke
implementere font facen i <b>-tagget...

jeg bruger også css men det her er til en chat hvor jeg kun kan anvende <b>
og <i>...

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 28-09-03 23:44

Peter Hansen wrote:

> Jeg tror jeg lød lidt sur - det er jeg imidlertid ikke... men kan
> man ikke implementere font facen i <b>-tagget...

Jo da, skriv følgende i din CSS:

b {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
}

I øvrigt burde du egentlig bruge <strong> og <em> i stedet, men hvis du
er begrænset til <b> og <i> så fred være med det.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 28-09-03 23:49

Anders Thorsen Holm wrote:

> Jo da, skriv følgende i din CSS:

[snip]

Eller hvis det absolut skal være inline-css og med <b>:

<b style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">yadda
</b>

Fra : Peter Hansen

Dato : 29-09-03 10:28

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> wrote in message

> [...]
> Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/
>
> Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!

Tak for det - det hjalp :D lige hvad jeg ledte efter - det hele resulterede
i <b style="font-family: Courier New, Courier, mono; font-weight : normal">
yalla yalla </b>

Hilsen fra Peter

Fra : Peter Hansen

Dato : 29-09-03 10:00

> [...]
>
> I øvrigt burde du egentlig bruge <strong> og <em> i stedet, men hvis du
> er begrænset til <b> og <i> så fred være med det.

Det er sgu utroligt så kraftigt jeg skal understrege at det skal ligge i en
<b> eller i en <i> men jeg er da taknemmelig for at du gad besvære dig med
at svare efter spørgsmålet... :D hehe

Hilsen fra PEter