Bios flash problem
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 28-09-03 19:17

Hej med jer

En af mine venners ven har et problem med bundkortet Asus P4S8X i
forbindelse med opdatering af BIOS - det er vist fordi min vens ven har
hentet BIOS Flash fra internettet og gemt på diskette (via en gammel og
fungerende PC) hvorefter han satte i A-drevet på den nye PC og booterede.
Noget gik galt og derfor kunne min vens ven ikke opdatere BIOS ordentligt så
min ven var hos ham for at se på det. Min vens ven hentede måske en forkert
BIOS Flash.

Min ven har prøvet at tage jumperen af et bestemt sted på bundkortet og
booterede hvorefter original BIOS skulle genfødes men det hjælper ikke.

Hvad skal vi gøre for at løse problemet med BIOS Flash?

Diskettedrevet (A-drev) virker fint men efter boot bliver der spurgt efter
en diskette med BIOS Flash men den nuværende BIOS på bundkortet kan ikke se
at der ER BIOS Flash i disketten og nytter derfor ikke noget.

Håber på svar hurtigt muligt med forslag til løsning af problemet.

Venlig hilsen Bart

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-03 22:38

Bart Bendtsen wrote:

> Min vens ven hentede måske en forkert BIOS Flash.

Det har næppe været det forkerte program, men måske en forkert Bios-fil?

> Diskettedrevet (A-drev) virker fint men efter boot bliver der spurgt efter
> en diskette med BIOS Flash men den nuværende BIOS på bundkortet kan ikke se
> at der ER BIOS Flash i disketten og nytter derfor ikke noget.

Godt, så virker Bios'ens Boot-blok stadig.
Filen med den nye Bios skal hedde noget bestemt for at Boot-blokken vil
godtage den.
Det må stå i manualen eller på Asus' website, hvad den fil skal hedde.

Fra : Jørgen E.

Dato : 28-09-03 23:38

"Jens C. Hansen [Odense]" <jens©greylion·dk> skrev i en meddelelse news:3f775404$0$48899$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det har næppe været det forkerte program, men måske en forkert Bios-fil?

> Godt, så virker Bios'ens Boot-blok stadig.

Jeg har aldrig hørt om den kan gå i stykker hvad du så end
mener med boot-blok ? I øvrigt er det ikke BIOS der "ser" noget,
den får noget smidt "i nakken" i stedet for af et program til at flashe
BIOS med.

> Filen med den nye Bios skal hedde noget bestemt for at Boot-blokken vil
> godtage den.

Jeg tror nærmere det er programmet til at flashe med der kræver en et
bestemt filformat. Hvad filen måtte have som navn er ikke det der bliver
læst ind i BIOS.

Fra : torben hansen

Dato : 30-09-03 01:53

"Bart Bendtsen"

> [...]

> at der ER BIOS Flash i disketten og nytter derfor ikke noget.
>
> Håber på svar hurtigt muligt med forslag til løsning af problemet.

prøv at hente en ny flash og bios ellers så find den gamle bios og
installere den igen
det kan også være at du kan komme tilbage til den gamle hvis du tager
batteriet ud et stykke tid og så ind med det igen
prøv og lad os høre hvad der virker
th