Lignelsen om enken og den uretfærdige domm~
Fra : jørgen

Dato : 28-09-03 14:52

Hvordan skal lignelsen om enken og den uretfærdige dommer (luk 18,1-8)
forstås? Er det sådan at vi får alt vi beder om, hvis bare vi beder længe og
påtrængende nok, eller er det noget helt andet Jesus mener når Han siger
"Skulle Gud så ikke skaffe sine udvalgte deres ret, når de råber til ham dag
og nat? Lader han dem vente? Jeg siger jer: Han vil skaffe dem ret, og det
snart."

mvh jørgen.

Fra : jørgen

Dato : 30-09-03 20:33

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
dag
> og nat? Lader han dem vente? Jeg siger jer: Han vil skaffe dem ret, og det

Jeg spørger fordi det umiddelbart ser ud til at Herren her lover at skaffe
os ret i enhver sag, og at Han endda vil gøre det hurtigt.

Men dette kan jo næppe være tilfældet. Kristne er blevet forfulgt og
mishandlet gennem århundreder og har måtte døje meget uretfærdigt som stadig
endnu ikke er blevet "skaffet til rette".

Det Jesus taler om her er nok Hans genkomst, og dommen, og Hans kommende
dømme i verden.
Men er det snart?
For Gud er det måske snart, men siden apostlenes tid er der gået næsten 2000
år.

Altså ; kristne kan leve, blive oldgamle, og tåle enorm uret, snyd og
fortræd hele livet uden at det bliver skaffet til rette før i den kommende
verden.

mvh jørgen.