Hjælp - min datter vil kun havde bryst!
Fra : Susanne & Claus

Dato : 10-04-01 11:58

Min dejlige datter på 4 ½ mdr. vil kun havde bryst.
Det er ved at blive et kæmpeproblem for mig - jeg vil da snart gerne havde
bare 6 timer for mig selv, selvom hun er dejlig er der også ting hvor hun
bare ikke skal med. Lige nu syntes jeg det virker umuligt at nå at lære
hende at spise andet inden jeg skal på arbejde.

Jeg søger råd og erfaring fra andre, evt. bare lidt om hvordan og hvor
hurtig jeres 'pode' lærte at spise.

Jeg er begyndt at give hende grød og er over tre uger kommet op på 8 teske
fulde. Jeg har prøvet både før og efter hun har fået bryst men det giver
nogenlunde det samme resultat.
Kartoffelmos spiser hun også ca. 8 teskeer af.
Jeg har prøvet flere slags grød, det ser ud til at hun gerne vil havde det i
munden i starten, men begynder at græde og spænder efter de omtalte 8
teskeer.
Hun virker faktisk mest glad for vand af en teske.og vil da meget gerne
havde skeen i munden
Sutteflaske vil hun gerne havde i munden men spiser ikke af den, nej hun
nærmest leger med den. Har prøvet mange slags sutter og både at holde hende
samt at hun sidder i liggestolen.
vi har prøvet med ,at det er far der giver mad - men det hjælp heller ikke.

Fra : Bess

Dato : 10-04-01 16:36

"Susanne & Claus" <nitten@baad.dk> wrote in message
> Min dejlige datter på 4 ½ mdr. vil kun havde bryst.

> Jeg søger råd og erfaring fra andre, evt. bare lidt om hvordan og hvor
> hurtig jeres 'pode' lærte at spise.

Hej Susanne

Alle mine børn har været rigtige "brystsuttere" og har ikke villet vide
af flasken. I stedet for begyndte vi på at drikke af kop lige så snart
det blev nødvendigt at vænne lidt fra, og det har virket bedre en
flaske, og de lærte det hurtigt. Det er også nemt at kombinere kop og
bryst, min yngste fik bryst i 13 måneder samtidig med at han drak af kop
fra 5-6 måneders alderen.

I dag kan de ældste drenge nu fint drikke af en flaske

Bess

Fra : Milea

Dato : 10-04-01 16:44

Tag det helt roligt...ja det er svært..havde det samme problem med vores
datter ( nu 7 mdr)
HUn ville først begynde at bruge sutteflaske som 'kost', 3 uger før jeg
påbegyndte arbejde..dvs...da hun var ca 5 mdr. Ellers var flasken bare leg
for hende.
Vi prøvede til hver dag..og fandt ud af, at ved grødmåltid om aften, ville
hun godt drikke lunt vand af flasken( hun tog ca 50-100 ml), og efter en uge
i denne rytme, hvor andre måltider kun bestod af bryst, begyndte hun at få
smag for flasken.
Jeg 'indlemrede' derefter en flaske efter middagslur..og 1 uge efter jeg var
startet arbejde, nægtede hun såre at blive ammet...den 'onde' cirkel var
brudt, og hun har siden været flaskebarn.
Om det med flaske hænger sammen med, at hun ikke bruger sut, ved jeg
ikke....men der har ingen problemer været siden, hverken hjemme eller i
dagpleje.
DA hun blev ammet, kunne jeg ikke forlade huset, uden at hun skreg fra jeg
gik, til jeg var tilbage..dette galt også hvis hun ikke kunne se
mig....indenfor rækkevidde og hun var tilpas, uanset om far var tilstede.
Nu kan jeg være væk i flere timer, uden at det rører hende, og det er jo
rart, at have lidt 'frihed' *S*

Hmm..prøv evt. med vand i flasken, ved grødmåltider, og vent med amning, til
hun har fået grød....

Mvh Milea

Fra : Eva & Peder

Dato : 10-04-01 21:17

Vores ville heller ikke drikke af flaske - før vi kom det rigtige i! Vi havde først prøvet med vand, vælling og pulver-modermælkserstatning og jeg kan godt forstå de ikke kan lide det, det smager virkelig grimt! Vores sundhedsplejerske sagde at vi skulle købe Babymælk (fra Arla Foods) da det klart var det bedste der er på markedet og det har en helt anden fløde-agtig smag (nu kan jeg holde ud at smage på det når jeg skal tjekke temperaturen på flasken.....) de første par flasker gik knap så godt, men da vi fandt ud af, at trykke lidt nederst på flaske-sutten så der dryppede lidt ud i munden fandt han stille og roligt ud af, hvad det gik ud på! Vi bruger de "mundformede" flaskesutter fra Baby-nova med ventil.
Håber det kan hjælpe!
Mvh Eva Østergaard
Susanne & Claus <nitten@baad.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9aupcm$i4p$1@news.cybercity.dk...

Fra : trille

Dato : 16-04-01 18:43

hej

jeg ved ikke om jeg kan hjælpe men jeg har selv siddet og været fuldstændig
frustreret over at jeg ikke kunne få min datter til at spise skemad da hun
var 5 mdr. gl. men så begyndte jeg at give hende grød til morgenmad og
samtidig lidt modermælkserstatning i en kop og når hun så virkede som om hun
ikke kunne/ville/orkede at spise mere, lagde jeg hende til brystet, det
samme ved frokosttid, og igen til aftensmaden - indimellem fik hun så
"mad"(bryst) det virkede fint for mig, hun spiser godt nu og jeg føler mig
ikke så bundet mere.
Grunden til at jeg bare gav hende modermælkserstatning i en lille kop er at
jeg ikke ser nogen grund til at vænne hende fra bryst og over på flaske så
skal man bare vænne hende fra flasken igen senere om det er rigtigt eller
forkert ved jeg ikke men prøv dig frem og tænk på at hun skal have en chance
for at vænne sig til den hårde ske og den anden smag og konsistens af maden.

med venlig hilsen karina