En ubehagelig katolik
Fra : Mr. D

Dato : 24-09-03 18:45

Nogen, som kender ham?

http://holywar.org/index1.html

Mr. D

Fra : Mr. D

Dato : 24-09-03 18:57

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen, som kender ham?
>
> http://holywar.org/index1.html
>
> Mr. D

Et par artikler fra siden:

http://holywar.org/txt/war.html
I hvilken samtlige paver, der på den ene eller anden måde har handlet imod
jøder gennem tiden er remset op: Honorius III, Gregory IX, Innocent IV,
Clement IV, Gregory X, Nicholas III, Nicholas IV, John XXII, Urban V, Martin
V, Eugene IV, Calixtus III, Paul III, Julius III, Paul IV, Pius IV, Pius V,
Gregory XIII, Sixtus V, Clement VIII, Paul V, Urban VIII, Alexander VII,
Alexander VIII, Innocent XII, Clement XI, Innocent XIII, Benedict XIII,
Bededict XIV, Clement XII, Clement XIII, Pius VI, Pius VII, Leo XII, Pius
VIII, Gregory XVI, Pius IX, Leo XIII, Pius X, Pius XI.

http://holywar.org/txt/anti-z.html
som påstår at israel siden 1948 har dræbt 6 mio. palæstinensere, selvom de
officielle dødstal i den periode for hele den arabisk israeliske krig er ca.
70.000 samlet på alle sider. Nåja, så er jøderne i verden også lige skyld i
60 mio. døde om året af andre årsager

http://holywar.org/home/txt/ogisrael.html
en norsk artikel

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : P.N.

Dato : 24-09-03 22:11

> [...]
ca.
> 70.000 samlet på alle sider. Nåja, så er jøderne i verden også lige skyld

Efter at have læst siden http://holywar.org overvejer jeg at konvertere til
katholismen.
P.N.

Fra : erik larsen

Dato : 25-09-03 06:29

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Dog fornøjelse

Erik L

Fra : Bo Warming

Dato : 25-09-03 09:01

"erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> wrote in message
> til

Folkekirken er blevet dyr og dermed gerningsretfærdig.
Som katolik støtter du kun god kristendom og kirkeskat behøves ikke betalt
overhovedet.
Jeg er glad for min konvertering.

Nej til lovreligion - nej til FK

Fra : Lyrik

Dato : 25-09-03 09:11

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message

> Efter at have læst siden http://holywar.org overvejer jeg at konvertere
til
> katholismen.
> P.N.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg så den også, men fik associationer til Don Quixote galoperende på
Rosinante i fuld fart mod vejrmøllerne!))

Hilsen Jens

Fra : Mr. D

Dato : 25-09-03 18:45

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Go´ tur! Jeg melder mig frivilligt til at smørre dig en madpakke, så du har
energi nok på vejen til Rom

Mr. D

Fra : Cyril Malka

Dato : 25-09-03 19:27

Den Thu, 25 Sep 2003 19:45:10 +0200, Mr. D har skrevet :

> Go´ tur! Jeg melder mig frivilligt til at smørre dig en madpakke, så du
> har energi nok på vejen til Rom

Nu er jeg ikke sikker på at så nogle er velkomne i Rom...

--

Venligst

Cyril

et-sect-era - Aktualitetsblad om sekternes verden - www.etsectera.com
et-sect-era nr. 41: Tema: Sekter og sex

Fra : Mr. D

Dato : 25-09-03 21:12

"Cyril Malka" <cyril@etsectera.com> skrev i en meddelelse
> Den Thu, 25 Sep 2003 19:45:10 +0200, Mr. D har skrevet :

> Nu er jeg ikke sikker på at så nogle er velkomne i Rom...

Nåda, det var ellers en hurtig og nem måde at komme af med dem på.

Cyril, er denne hjemmeside én mands værk, eller er den udtryk for en retning
inden for den katolske kirke (Ikke at den overhovedet har noget med officiel
katolsk standpunkt at gøre, det ved jeg)

Mr. D

Fra : Cyril Malka

Dato : 29-09-03 20:39

Den Thu, 25 Sep 2003 22:12:12 +0200, Mr. D har skrevet :

> Nåda, det var ellers en hurtig og nem måde at komme af med dem på.

Gider du lige? vi har nok af slagsen (Aaaah, okay, knap så slemme!) i
nærheden af Paven. Man frygter for, hvad den næste pave vil være...

den nuværende er efterhånden så træt,at man spekulerer på, om han
altid er lige klar over, hvad han skriver under på...

> Cyril, er denne hjemmeside én mands værk, eller er den udtryk for en
> retning inden for den katolske kirke (Ikke at den overhovedet har noget
> med officiel katolsk standpunkt at gøre, det ved jeg)

Nu er den lidt ekstrem. Men:

Der er, inden for de katolske retninger en del sekter.

Vi skal skelne mellem "traditionalisme og "integrisme"

Traditionalister er katolikker, som stadig følger paven men som er så
langt tilbage i tankegang som overhovedet muligt unden at komme i
vanskeligheder med Rom.

Det er læren om den syndige, at man ikke kan komme til eukaristien
(nadver) uden angren før (skrifte), om lidelse, om staraf, om det syndige
menneske.

Mange af dem vil foretrække at gå i kirke, hvor messen og bønner
udelukkende siges på latin. Det vil stadig være katolske kirker, de vil
stadig adlyde Rom, men vil være meget radikale, firkantet m.m. Man vil
undgå at følge den anden vatikan-koncil så meget som muligt. Kort sagt,
alt det, som ikke er direkt lavet om eller ugyldiggjort af anden
vatikanconcil laves som i gamle dage.

Man vil kunne placere Opus Dei inden for den gren af katolicismen.

Opus Dei, som har en del velvilje hos Paven, er på listen over sekterne i
Frankrig.

Ofte vil du se, at de traditionalister vilhave forbindelse med den
ekstremistiske højrefløj. Jean Marie Le Pens parti, Front National, har
gode forbindelser og mange støttere hos traditionalister. Ligeldes
vil du finde nynazistiske grupper (om end få, da disse er farlige
for imagen) som får støtte fra denne fløj. Mange traditionalister findes
i store, adelige familier og mange af dem har magtfulde kontakter.

Vi undersøger, ifm. vores sektblad, et-sect-era, denne gren af
katolicismen og det er en ret svær område, hvor man skal passe på, hvad
man rører ved. Bankdirekører, politikere, store fabriksejere... Mange
rige og indflydelsesrige mennesker er fra den gren (helt ud til
præsidents Jacques Chiracs hustru)

Kort sagt: De er rige, mægtige, topplacerede folk og er svære at få ud
af flækken fordi de, officielt, er katolikker, følger Rom, omend i en
ekstremistisk tankegang... De er svære at modsige for de gemmer sig bag
gamle skrifter som man ikke officielt har taget afstand fra, eller som man
forstår mere i dybdeni dag, og som de forstår bogstaveligt.

Så har du integrister.

Disse, som for eksempel Monseigneur Lefebvre er dem som er gået et skridt
længere. De betragter anden vatikansconcil som et tab, noget man har
opgivet. Ifølge dem, var Vatikan 2 nærmest djævelsk. Meget af den
katolicisme de følger nærmer sig middelalderens katolicisme:
protestanter, jøder m.m. skal brændes. Jøder har slået Jesus ihjel osv.

Disse bevægelsesledere, og deres medlemmer, er ekskommunikerede af den
katolske kirke, da deres lære er kætteri.

Der er enkelte halvrige støttere, men de har ikke den popularitet som
traditionalisme. De er også farlige at omgås, nemlig fordi de tager
afstand fra paven og teologien samt har disse direkte ekstremistiske,
racistiske og antisemitiske standspunkter.

Den hjemmeside, du henviser til kunne enten tilhøre en enkelt integrist
eller en gruppe af integrister.

De vil ikke betragtes som katolikker og hører ikke til i Kirken. som
sagt, en del af deres punkter på siden går imod læren og Kirken.

Håber det besvarede dit spørgsmål.

--
Venligst

Cyril

et-sect-era - Aktualitetsblad om sekternes verden - www.etsectera.com
et-sect-era nr. 41: Sekter og sex

Fra : Stefan Holm

Dato : 25-09-03 22:15

"P.N." <pip160@hotmail.com> writes:

> Efter at have læst siden http://holywar.org overvejer jeg at
> konvertere til katholismen.

Hils Jakob derovre.

--
Stefan Holm
"Helvede er gentagelsen. Mangler du saft?"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-09-03 20:38

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> Nogen, som kender ham?

Virker umiddelbart som en katolsk variant af folkene bag Tagryggen.

Nå ja. Virker umiddelbart som en anti-jødisk variant af Jakob Munck er
nok mere præcist.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Cyril Malka

Dato : 25-09-03 16:55

Goddag,

Den Wed, 24 Sep 2003 19:45:18 +0200, Mr. D har skrevet :

> Nogen, som kender ham?
> http://holywar.org/index1.html

Nope. til gengæld, prøv at se på http://www.holywar.org/
Altså uden "index1.htm"

Så er jøder "Jesus dræbere" og så, sjovt nok, skriver han om alle de
"jødiske mordere"... deriblandt "Georges Bush2, som er nok noget af det
mest ekstremistiske kristen, man kender

Jøder er vist også årsag til abort loven ifølge denne herre:
http://holywar.org/abort/Default.htm

Tjah... Måske skulle man overveje elektrochock?