pdf-fremstilling
Fra : Bedstefar

Dato : 25-09-03 13:22

For et par år siden lavede jeg nogle eksperimenter med to programmer til en
linuxserver til at danne pdffiler on the fly.
Det ene dannede filerne automatisk ved at skrive via en postscriptdriver til
en virtuel printer på linux hvor pdffilen så blev lagt i en predefineret
sti.
Det andet sendte i stedet filerne til brugerens mailbox.

Problemet er at min hukommelse har svigtet, og jeg har ingen backup til at
finde produkterne ;(
- kan nogen hjælpe med et vink?

finn

Fra : Michael Legart

Dato : 25-09-03 13:30

In article <bkumge$fod$1@news.net.uni-c.dk>, Bedstefar wrote:
> For et par år siden lavede jeg nogle eksperimenter med to programmer til en
> linuxserver til at danne pdffiler on the fly.

FOP er temmelig smart:

http://xml.apache.org/fop/index.html

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Carsten

Dato : 25-09-03 19:45

Hej
Jeg er lidt uforstående over al den polemik omkring pdf
jeg har ikke installeret noget specielt anden en en standart CUPS printer
server på min maskine og kan bare vælge at jeg vil have en pdf fil i stedet
for printer
/Carsten

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-09-03 19:54

Carsten wrote:
> Hej
> Jeg er lidt uforstående over al den polemik omkring pdf

Der er vel heller ikke så meget polemik. Der er flere måder at generere
PDF på on-the-fly. Hvad der er bedst afhænger af applikationen. Hvis
rå-materialet er en Word-fil er det nok bedst at anvende print-to-file
fra et program, der kan vise det.
Ellers ville jeg nok scripte det fra et passende system, der kan
generere PostScript. Som f.eks. TeX i mit tilfælde.

Peter

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 25-09-03 14:10

Bedstefar wrote:
> [...]
> Det andet sendte i stedet filerne til brugerens mailbox.
>
> Problemet er at min hukommelse har svigtet, og jeg har ingen backup til at

www.pdflib.com med PDI (PDF Import) skal der dog betales for ;)

mvh
Johan

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-09-03 14:46

Bedstefar wrote:
> For et par år siden lavede jeg nogle eksperimenter med to programmer til en
> linuxserver til at danne pdffiler on the fly.

Se et eksempel på on-demand PDF med Open Source software på:

http://nodebanko.tambur.dk/

Peter

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-09-03 14:49

On Thu, 25 Sep 2003 15:45:49 +0200, Peter wrote:

> Se et eksempel på on-demand PDF med Open Source software på:

> http://nodebanko.tambur.dk/

[Trykker på (*) PDF]
[Trykker på "generer"]
[Får: Internal Server Error
<http://nodebanko.tambur.dk/cgi-bin/nodebanko.pl?plader=&numbers=on&format=pdf>]

,

--
"Vi är små citroner" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-09-03 16:41

Adam Sjøgren wrote:

> [Trykker på (*) PDF]
> [Trykker på "generer"]
> [Får: Internal Server Error
> <http://nodebanko.tambur.dk/cgi-bin/nodebanko.pl?plader=&numbers=on&format=pdf>]

Uden at lyde alt for meget RTFM, så fremgår det jo klart af ovenstående
URL at du har givet den ugyldigt input.
Læs lidt af teksten på siden og se at man skal udfylde nogle felter før
det giver mening. :)

Peter

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-09-03 16:59

On Thu, 25 Sep 2003 17:40:54 +0200, Peter wrote:

> Uden at lyde alt for meget RTFM,

$ man nodebanko.pl
No manual entry for nodebanko.pl
$

> så fremgår det jo klart af ovenstående URL at du har givet den
> ugyldigt input.

Hvordan får du "Internal Server Error" til klart at fortælle, at jeg
har glemt at taste noget ind i et felt? Jeg synes mere det ligner et
script der har glemt at checke sine inddata.

> Læs lidt af teksten på siden og se at man skal udfylde nogle felter
> før det giver mening. :)

Mvh.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-09-03 17:02

Adam Sjøgren wrote:
> $ man nodebanko.pl
> No manual entry for nodebanko.pl
> $

Forventede du selv at det ville give resultat?

> Hvordan får du "Internal Server Error" til klart at fortælle, at jeg
> har glemt at taste noget ind i et felt? Jeg synes mere det ligner et
> script der har glemt at checke sine inddata.

Eller et script, der siger at sålænge det ikke er et sikkerheds-problem,
så er "garbage in => garbage out" godtnok.

Personligt syntes jeg den her diskussion er ganke off-topic.

Peter

Fra : Bedstefar

Dato : 26-09-03 08:21

> Personligt syntes jeg den her diskussion er ganke off-topic.
>
> Peter

Ja men tak alligevel for alle input!
Der var ikke det produkt jeg fik til at virke, men nu har jeg jo et par
andre muligheder at prøve.
Jeg skal have et til at virke ved hjælp af samba fil/printerdeling fra
windowsmaskiner.

hilsen finn

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-09-03 08:48

Bedstefar wrote:

> Ja men tak alligevel for alle input!

Det var skam ikke dig, der var off-topic. Det var snakken om hvorvidt
scriptet skulle fungere som jeg ønsked eller som Adam ønskede.

> Der var ikke det produkt jeg fik til at virke, men nu har jeg jo et par
> andre muligheder at prøve.
> Jeg skal have et til at virke ved hjælp af samba fil/printerdeling fra
> windowsmaskiner.

Måske hvis du fortalte mere detaljeret om hvad du gerne ville opnå. Så
tror jeg folk har en bedre chance for at komme med løsningsforslag.

m.v.h.
Peter

Fra : Lars Kristensen

Dato : 26-09-03 17:48

Bedstefar wrote:

> [...]
> andre muligheder at prøve.
> Jeg skal have et til at virke ved hjælp af samba fil/printerdeling fra

Aaahhh, jamen hvis det er en service for windowsbrugere, er pdfcreator
måske noget for dig. Det findes her:
http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

- Lars