POP3 (PHP) webmail som ikke kræver "regist~
Fra : Dennis

Dato : 24-09-03 09:49

Hej.

Jeg har forgæves ledt efter en POP3 webmail til PHP, som ikke kræver
"register_globals on" (jeg har sat den til "off"). Jeg kan sagtens finde en
masse, men de kræver alle IMAP og/eller én eller anden database frontend.
Jeg er blot interesseret i en helt simpel POP3 webmail (nyeste PHP på en
FreeBSD server).

Endvidere.. lige et tillægs spørgsmål. Jeg har tidligere prøvet en IMAP
server men jeg synes, at der mangles dét vitale, at man kan oprette
undermapper i undermapper. Altså lidt a'la -->

\INBOX\Private\Myselves\
\INBOX\Private\My sisters\
\INBOX\Private\My sisters\Bigsister\
\INBOX\Private\My sisters\Littlesister\

Hvilken IMAP server er "den bedste"?
Og kan man konvertere sin Outlook 2002 .PST fil til IMAP, hvis det skulle
blive aktuelt?

Dennis

Fra : Troels Arvin

Dato : 24-09-03 10:02

On Wed, 24 Sep 2003 10:49:12 +0200, Dennis wrote:

> har tidligere prøvet en IMAP
> server men jeg synes, at der mangles dét vitale, at man kan oprette
> undermapper i undermapper

Det må have været UW IMAP. Ret elendig.

> Hvilken IMAP server er "den bedste"?

Hvis du primært har IMAP-brugere, der også har anden form for adgang til
serveren (fx. FTP eller SSH), så er Courier IMAP et godt valg.

Hvis du primært har IMAP-brugere, der kun tilgår serveren i
postsammenhæng, så er Cyrus et godt valg, omend den kan være lidt
besværlig at få konfigureret ordentligt.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-09-03 11:16

On Wed, 24 Sep 2003 11:02:11 +0200, Troels Arvin wrote:

> Hvis du primært har IMAP-brugere, der også har anden form for adgang til
> serveren (fx. FTP eller SSH), så er Courier IMAP et godt valg.

Hvorfor mener du egentlig det? :)

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Troels Arvin

Dato : 25-09-03 15:50

On Wed, 24 Sep 2003 12:16:06 +0200, Christian Joergensen wrote:

> Hvorfor mener du egentlig det? :)

Hvis folk fx. har SSH- og IMAP-adgang til serveren er det rart, at de kan
have samme password til begge dele (og det er faktisk også
sikkerhedsmæssigt OK, hvis man kører IMAP over SSL). I det tilfælde
(delt password mellem IMAP og alm. unix-login) er Cyrus efter min mening
mere bøvlet at have med at gøre end Courier.

Fra : Max Andersen

Dato : 24-09-03 19:53

"Dennis" <jada@INVALID.nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er blot interesseret i en helt simpel POP3 webmail (nyeste PHP på en

hvad med cgi-sripts?

http://www.inter7.com/sqwebmail.html

Max

Fra : Dennis

Dato : 25-09-03 14:42

> http://www.inter7.com/sqwebmail.html

Er kun til IMAP.

Dennis

Fra : Claus Alboege

Dato : 25-09-03 15:35

"Dennis" <jada@INVALID.nowhere.com> writes:

> Er kun til IMAP.

Huh?, Sqwebmail laeser direkte fra Maildir's.

/Claus A

Fra : Dennis

Dato : 25-09-03 15:41

> Huh?, Sqwebmail laeser direkte fra Maildir's.

Jo, men et standard SMTP/POP3 FreeBSD system køre ikke med Maildir. Okay,
jeg omformulere... SqWebMail benytter Maildir (som IMAP benytter).

Dennis

Fra : Claus Alboege

Dato : 25-09-03 15:58

> Jo, men et standard SMTP/POP3 FreeBSD system køre ikke med
> Maildir. Okay, jeg omformulere... SqWebMail benytter Maildir (som IMAP
> benytter).

Der findes da ogsaa pop3 servere, der benytter Maildir.

/Claus A

Fra : Dennis

Dato : 25-09-03 16:26

> Der findes da ogsaa pop3 servere, der benytter Maildir.

Givetvis, ja. Men ikke på en standard FreeBSD

Dennis

Fra : Claus Alboege

Dato : 25-09-03 16:55

> Givetvis, ja. Men ikke på en standard FreeBSD

Saa er det jo godt at man har mulighed for selv at vaelge :)

Courier's pop3, qmail-pop3d, nupop, Pulsar, Solid POP3, tpop3d, popa3d...

bare for at naevne et par stykker.

/Claus A

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-09-03 06:14

"Dennis" <jada@INVALID.nowhere.com> wrote:

>Og kan man konvertere sin Outlook 2002 .PST fil til IMAP, hvis det skulle
>blive aktuelt?

Konvertering ville vist vaere den mest besvaerlige maade at
goere det paa. Det er meget nemmere at koble Outlook til
IMAP-serveren, og saa i Outlook kopiere mailfolderne fra din
..pst-fil over under IMAP-kontoen.

--
Allan