MS Windows
briani 27239
Kan ikke åbne .chm-filer
Fra : Kristian Nejsum

Dato : 27-09-03 10:34

Hej!
Jeg kører WinXP Pro SP1, og har lige opdaget at jeg ikke kan åbne
..chm-filer (Compiled HTML Help File), ligesom jeg heller ikke kan starte
eks. hjælp-funktionen i IE og andre Microsoft programmer...

Prøver jeg at køre en .chm-fil direkte, får jeg følgende besked:
'Cannot open the file: mk:@MSITStore:C:\<stien til filen>'

Hvordan får jeg ordnet dét?

Mvh. Kristian Nejsum

--
Using Mozilla Thunderbird 0.3a

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-09-03 16:51

Kristian Nejsum skrev:

> Prøver jeg at køre en .chm-fil direkte, får jeg følgende besked:
> 'Cannot open the file: mk:@MSITStore:C:\<stien til filen>'

Prøv at lave en *.reg-fil med følgende indhold og kør den.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\chm.file]
@="Compiled HTML Help file"

[HKEY_CLASSES_ROOT\chm.file\DefaultIcon]
@="C:\\WINDOWS\\hh.exe,0"

[HKEY_CLASSES_ROOT\chm.file\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\chm.file\shell\open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\chm.file\shell\open\command]
@="\"C:\\WINDOWS\\hh.exe\" %1"

Madsen.

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 29-09-03 14:58

Thomas Madsen wrote:

> [...]
>
> [HKEY_CLASSES_ROOT\chm.file\shell]
>
> [HKEY_CLASSES_ROOT\chm.file\shell\open]
>
> [HKEY_CLASSES_ROOT\chm.file\shell\open\command]

Nej, desværre...det virkede ikke. Ellers tak fordi du prøvede.

/Kristian Nejsum

--
Using Mozilla Thunderbird 0.3a

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-09-03 21:51

Kristian Nejsum wrote:

> Nej, desværre...det virkede ikke. Ellers tak fordi du prøvede.

På Win2000 er der følgende fil:

C:\WINNT\Help\hhcolreg.dat

Denne indeholder en liste over diverse chm og col filer, måske er
der en tilsvarende på XP. Hvis der er og den har samme funktion
som på Win2k kan det være den der er defekt, hvilket kan få windows
til at holde op med at ville vise chm-filer.
Jeg kender ikke det nøjagtige format af filen, men det er en text
fil der godt kan rettes i med f.ex notepad.
Hvis den er defekt, kan det være at du kan finde en fra en anden
XP, som du kan kopiere.

/b

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 30-09-03 11:22

Bertel Brander wrote:

<SNIP>

> [...]
> fil der godt kan rettes i med f.ex notepad.
> Hvis den er defekt, kan det være at du kan finde en fra en anden

Jeg har faktisk hele 2, placeret i henholdsvis

C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Application
Data\Microsoft\HTML Help

og

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\HTML Help

De er dateret 13-01 og 26-04 i år.

Så lånte jeg lige min lillebrors computer....Han kører også WinXP Pro
m/SP1, men har åbenbart overhovedet ikke en hhcolreg.dat fil. Jeg har
husket at vise både skjulte filer/mapper samt systemfiler/mapper...og
den er der altså ikke.
Det rigtig sjove er, at han ingen problemer har med at vise chm-filer,
hverken direkte eller gennem eks. IE's hjælpfunktion.

Hvad er det lige der foregår??

/Kristian Nejsum

--
Using Mozilla Thunderbird 0.3a