MS Windows
briani 27239
Midlertidige filer
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 25-09-03 23:23

Hej gruppe

I mappen c:\windows\user\lokale indstillinger\ ligger to undermapper: temp
og temporary internet files. Indholdet af den sidste kan jeg slette med
Internet Explorer. Men i temp ligger også flere hundrede megabytes.
Tilsyneladende f.eks. vedhæftede filer fra e-mails modtaget med Outlook
Express.

Spørgsmål: Kan jeg uden videre slette indholdet af c:\windows\user\lokale
indstillinger\temp fra et DOS-prompt? Er der en elegantere måde at gøre det
på?

Mikkel

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 25-09-03 23:45

"Mikkel skrev

> [...]
>
> Spørgsmål: Kan jeg uden videre slette indholdet af c:\windows\user\lokale
> indstillinger\temp fra et DOS-prompt? Er der en elegantere måde at gøre

Hej Mikke

Normalt sletter man dem bare derfra hvor de er med marker alle og delete.
Ingen problemer med temp. Medmindre jeg ikke har forstået spørgsmålet.

Venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 26-09-03 07:28

"Mogens Holm-Andersen" <mhha@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Normalt sletter man dem bare derfra hvor de er med marker alle og delete.
> Ingen problemer med temp. Medmindre jeg ikke har forstået spørgsmålet.

Hej Mogens!

Det jeg er i tvivl om er, hvordan jeg kan være sikker på at disse
midlertidige filer ikke bruges af et program, som er i gang. Derfor plejer
jeg at afslutte Windows og slette temp-filer fra DOS, så jeg kan afslutte
programmerne først.

Mikkel

Fra : Salmack

Dato : 26-09-03 07:36

> [...]
> jeg at afslutte Windows og slette temp-filer fra DOS, så jeg kan afslutte

Du vil få en fejlmelding hvis filen er i brug, men hvis du nøjes med at slette
filer som er over 1-2 dage gamle, så burde der ikke ske noget.

Salmack

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-09-03 13:28

In dk.edb.system.ms-windows, Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk>
says...
> Spørgsmål: Kan jeg uden videre slette indholdet af c:\windows\user\lokale

Ja.

> indstillinger\temp fra et DOS-prompt? Er der en elegantere måde at gøre det

Du kan slette dem mens systemet er i drift. Temp-filer der er i brug er
låste af OS'et.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

- Også en student fra HG...

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 26-09-03 13:39

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan slette dem mens systemet er i drift. Temp-filer der er i brug er
> låste af OS'et.

hej Jesper

Tak for svar!

Mikkel